جمعه ۲ آذر
دلربای من شعری از قانع تهرانی
از دفتر شعرناب نوع شعر غزل
ارسال شده در تاریخ سه شنبه ۸ آذر ۱۴۰۱ ۰۸:۰۶ شماره ثبت ۱۱۵۳۱۶
بازدید : ۲۳۹ | نظرات : ۱۲
|
آخرین اشعار ناب قانع تهرانی
|
رفت به باغ دلبرم نوگل دلربای من
دل به ترنم آمد از جلوه جانفزای من
تيغه تيز تركشم كند شد از جفای او
آهن سرخ و آتشش آب شد از وفای من
اين همه ناز می كشم در طلب وفای او
آن همه ناز ميكند در صدد جفای من
جلوه راز دلكشش ياد دو غنچه و گلش
خرمن آتشی زند بر دل بی سرای من
ساقی و مطرب و سمن مست ترنم و يش
اين همه حايل من و جلوه گه شفای من
رشته زلف عنبرش هشته به تارك زمين
چنگ به تار مو زنم تا کند اعتنای من
صله نخواهمت كنون زين دو سه بيت الكنم
در اتش وصال تو گوش نظر سزای من
قانعم از همه جهان ای بت مخفی و عيان
حرص زنم به كام تو تا نشوی برای من
|
نقدها و نظرات
|
درود بر استاد بزرگوار سلامت باشید حضورتان گرامی | |
|
درود بر شما حضورتان گرامی | |
|
درود بر شما حضورتان گرامی | |
|
درودبر شما حضورتان گرامی | |
|
درود بر شما حضورتان گرامی | |
تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.
غزلی ناب و زیبا بود
عاشقانه و عارفانه