سایت شعرناب محیطی صمیمی و ادبی برای شاعران جوان و معاصر - نقد شعر- ویراستاری شعر - فروش شعر و ترانه اشعار خود را با هزاران شاعر به اشتراک بگذارید

منو کاربری



عضویت در شعرناب
درخواست رمز جدید

اعضای آنلاین

معرفی شاعران معاصر

انتشار ویژه ناب

♪♫ صدای شاعران ♪♫

پر نشاط ترین اشعار

حمایت از شعرناب

شعرناب

با قرار دادن کد زير در سايت و يا وبلاگ خود از شعر ناب حمايت نمایید.

کانال تلگرام شعرناب

تقویم روز

جمعه 10 فروردين 1403
  • همه پرسي تغيير نظام شاهنشاهي به نظام جمهوري اسلامي ايران، 1358 هـ‌.ش
20 رمضان 1445
  • شب قدر
Friday 29 Mar 2024
    به سکوی پرتاب شهرت و افتخار ،نجابت و اقتدار ... سایت ادبی شعرناب خوش آمدید مقدمتان گلباران🌹🌹

    جمعه ۱۰ فروردين

    اعتدال

    شعری از

    سید رضا موسوی راضی

    از دفتر غزلیات نوع شعر غزل

    ارسال شده در تاریخ دوشنبه ۲۷ تير ۱۴۰۱ ۱۰:۲۸ شماره ثبت ۱۱۱۸۰۵
      بازدید : ۱۲۸   |    نظرات : ۴

    رنگ شــعــر
    رنگ زمینه
    دفاتر شعر سید رضا موسوی راضی

     
     
    آنقدر خواندم اذان در کفر زلفت ؛ شد بلال
    میدهم کفاره جانم تا شود حرمت ؛ حلال
     
    شحنهء چشمت مرا تا انفرادی برده است
    اعتصاب خشک و تر هم میکنم بهر وصال
     
    شوق گردش در انارستان ناز سینه ات
    کرده دل را بر سر و برگردن عقلم وبال
     
    می چکد آب انار از ساغر لبهای تو
    تا بنوشم از لبت، کر خواهیم یا کور و لال؟
     
    می گذارم هر چه فرمایی به سرعت در میان
    خاطرت هم جمع از خود میدهم نه بیت مال
     
    چون فرشته نیستی یا موجهای کاسپین
    باز گردانی هرآنچه داده ام را بی سؤال
     
    نازنین یکدم سرم بر دشت دامانت بگیر
    تا بیفشانم سرشک و باتو گویم عرضحال
     
    غیر آغوشت ندارم مأمن امنی سراغ
    لیک پیوسته گریزی از کفم همچون غزال
     
    تا ببینی اشتیاقم را به مغناطیس خود
    میروی هرسو؛ دلم پر میکشد در آن مَحال
     
    تا پریشان مو شدی ؛ راضی پریشان گو شده
    گر نپرسی حال او؛ خارج شود از اعتدال.
     
    سیدرضاموسوی راضی
    غزل در بحر ؛ رمل مثمن محذوف
     
     
     
     
     
     
     
     
     
     
     
     
     
     
    ۳
    اشتراک گذاری این شعر

    نقدها و نظرات
    عباسعلی استکی(چشمه)
    سه شنبه ۲۸ تير ۱۴۰۱ ۲۰:۴۵
    درود استاد عزیز
    بسیار زیبا و دلنشین بود
    شیرین و امید بخش خندانک
    سید رضا موسوی راضی
    سید رضا موسوی راضی
    جمعه ۳۱ تير ۱۴۰۱ ۱۵:۲۴
    درووود و سپاس از بذل عنایت شما جناب استکی نازنین. خندانک
    ارسال پاسخ
    مهرداد عزیزیان
    سه شنبه ۲۸ تير ۱۴۰۱ ۲۱:۵۴
    درود
    بسیار زیباست👏👏🌺🌺
    جسارت نباشد کاسپین را التفاتی لازم است🙏🙏🙏
    سید رضا موسوی راضی
    جمعه ۳۱ تير ۱۴۰۱ ۱۵:۲۷
    درود.
    از مهرنگاهتان سپاسگزارم.
    با پوزش از پیشگاه شما متوجه فرمایشتون نشدم.. التفات در چه مورد کاسپین لازم است ؟
    با سپاس دوباره. خندانک
    تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.


    ارسال پیام خصوصی

    نقد و آموزش

    نظرات

    مشاعره

    کاربران اشتراک دار

    محل انتشار اشعار شاعران دارای اشتراک
    کلیه ی مطالب این سایت توسط کاربران ارسال می شود و انتشار در شعرناب مبنی بر تایید و یا رد مطالب از جانب مدیریت نیست .
    استفاده از مطالب به هر نحو با رضایت صاحب اثر و ذکر منبع بلامانع می باشد . تمام حقوق مادی و معنوی برای شعرناب محفوظ است.
    0