خود گواهی می دهم پروردگار
لا خدایی جز تو ما را کردگار
واحدی مطلق شریکی لا تو را
خود گواهم بنده ات شد مصطفا
او که آقا اولین تا آخرین
همچنین آقای هر یک مؤمنین
انبیا را او بشد آقا همین
رحمتی للعالمین شد بر زمین
بنده ای از بندگانت مصطفا
کائناتی را ولی نعمت خدا
رحمتت بس بیکران پروردگار
کس تواند بشمرد لا کردگار
بر امیر المؤمنان هم ای خدا
رحمتی بفرست رحمت ربنا
بنده ای باشد برادر با نبی
بعد پیغمبر ولایت را وصی
معرفت حاصل به دانش اختیار
تا ولایت با علی شد بر قرار
رهنما دین شد علی المرتضا
بعد پیغمبر محمّد مصطفا
حاکمی در دین عدالت آشکار
بین حق باطل پلی شد استوار
بر تمامی اهل خاکی شد گواه
بر محمّد جانشین مؤلا نگاه
رحمتی بفرست رحمت بر علی
بعد پیغمبر رسالت را ولی
رحمتی دیگر فرستی ای خدا
بر پیمبر زاده دُخت مصطفا
همسری شایسته بر مؤلایمان
مادری دلسوز بر پوران شان
ویژه بر سبطین حسن باشد حسین
اهل جنّت را دو آقا نور عین
پاک طینت پاک بانوی جهان
بانوان را متّقی ما بین شان
رحمتی ده بی کران پروردگار
لا که احصایی کسی جز کردگار
بر دو سبط از مصطفا مؤلایمان
رحمتی بفرست رحمت مهربان
هر دو آقا از جوانان بهشت
هر دو قائم در قیام اعمال کشت
هر دو هادی رهنما جانب به حق
در رسالت خویش هر یک مستحق
حاکمان در دین عدالت برقرار
بینِ حق باطل جدایی هر دو یار
بر علی بن الحسین رحمت خدا
بنده ای از بندگانی رهنما
حاکمی در دین عدالت بر قرار
بین حق باطل رسالت استوار
بر محمّد بن علی رحمت خدا
جانشین بعد از علی از اولیا
آن که بشکافید علم انبیا
پنجمین اختر ولی از اولیا
بر ولی دینت ششم اختر خدا
رحمتی بفرست رحمت ربّنا
صادقی از صادقان حجّت زمین
بین مخلوقات شد از برترین
رحمتی بفرست بر موسی خدا
هفتمین اختر ولایت از ولا
بنده ای صالح میان خلقت همان
تا فرامینت رساند بر جهان
بر علی فرزند موسی ای خدا
هشتمین انجم ولایت مرحبا
او که قائم تا که دینی استوار
بین حق باطل عدالت بر قرار
بنده ای از بندگانت ای خدا
تحت فرمانت هدایت خلق را
رحمتی بفرست بر او ربّنا
رحمتی بی حد کسی احصا که لا
بر محمّد بن علی از اولیا
از نهم انجم ولایت ای خدا
او که داعی دین میان خلقت خدا
همچو آبا بین حق باطل جدا
رحمتی بفرست رحمت بی کران
بر محمّد بن علی محبوب جان
بر دهم هادی علی پروردگار
بن محمّد رحمتی ای کردگار
بنده ای از بندگانی رهنما
همچو آبایش هدایت خلق را
رحمتی بفرست رحمت بی کران
بر دهم هادی امامی مهربان
بن علی را که حسن رحمت خدا
او که داعی دین به حق در لحظه ها
در اطاعت در عبادت در ثنا
بین حق باطل جدایی ربنا
رحمتی بفرست رحمت جاودان
بن علی را که حسن ای مهربان
بر ولیّت حجّتی شد آخرین
رحمتی کامل فرست ای بهترین
بهترین والیِ باقی در میان
خلق عالم آخرین والی زمان
کن عنایت تا فرج حاصل خدا
نصرتش ده منجی آید بین ما
تا محبانش هم او را یاوری
تحت فرمانش عدالت محوری
از تو خواهم ای خدا پروردگار
در تمامی لحظه ها ما را تو یار
با محبّت اولیا ما را قرین
همنشین با هر یک از آنان همین
ولی اله بایبوردی
بسیار زیبا و دلنشین بود
در وصف حضرت ختمی مرتبت محمد مصطفی
صلوات