جمعه ۲ آذر
در وصف حضرت جون غلام سیدالشهدا(غلام نینوا) شعری از امیرحسین بهشتی(ثانی)
از دفتر شعب الثانی نوع شعر غزل
ارسال شده در تاریخ يکشنبه ۱ مهر ۱۳۹۷ ۱۶:۴۹ شماره ثبت ۶۷۷۷۳
بازدید : ۴۰۵ | نظرات : ۱
|
دفاتر شعر امیرحسین بهشتی(ثانی)
آخرین اشعار ناب امیرحسین بهشتی(ثانی)
|
پیکر وی عطر مشک است تیر غلام نینوا
آسمان و دشت بدوخت برهم غلام نینوا
در جوار اولیا زیست روز ده فرجام وی
در آمیخت آب مشک و خون غلام نینوا
ردّ سرخی چوب وقفه ای بر تیره پوست
دیگر سرشکی رهنما ریخت بر غلام نینوا
نفس خوش بو تیره ی پوستش سفید
مولا دعا گفت سر به زانویش غلام نینوا
مکتب سید نشست در آزمون معرفت
شأن حسین و خیمه اش قصر غلام نینوا
تمنّایش نشست تا که بگیرد اذن جنگ
جان فدا کرد رهروی جنت غلام نینوا
عشق و معرفت در نذر سوگ مسلمین
خو گرفت فرهاد ز الگویش غلام نینوا
|
|
نقدها و نظرات
تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.