مشاعره بی پایان
اگر آن ترک شیرازی بدست آرد دل ما را
به خال هندویش بخشم سمرقند و بخارا را
حافظ شیرازی- متولد707 هجری شمسی
اگر آن ترک شیرازی بدست آرد دل ما را
به خال هندویش بخشم سرودست وتن وپا را
هر آنکس چیز می بخشد زمال خویش می بخشد
نه چون حافظ که می بخشد سمرقند و بخارا را
صائب تبریزی- متولد971 هجری شمسی
اگر آن ترک شیرازی بدست آرد دل ما را
به خال هندویش بخشم تمام روح واجزا را
هر آنکس چیز می بخشد بسان مرد می بخشد
نه چون صائب که می بخشد سرودست وتن وپا را
سرودست وتن وپا را به خاک گور می بخشند
نه بر آن ترک شیرازی که برده جمله دلها را
شهریار- بهجت تبریزی متولد1285 هجری شمسی
اگر آن ترک شیرازی بدست آرد دل ما را
به خال هندویش بخشم همه افکارو جانها را
هر آنکس ملک می بخشد تمام ملک میبخشد
بسان حافظ شیراز که میبخشد سمرقند و بخارا را
هر آنکس جان می بخشد تمام جان میبخشد
بسان صائبتبریزکه میبخشد سرودست وتن وپا را
هر آنکس روح می بخشد تمام روح میبخشد
بسان بهجت عصرم که میبخشد تمام روح واجزا را
هر آنکس چیز می بخشد تمام و تام میبخشد
بسان آن سه می بخشد همه عقبی و دنیا را
روباه گرد و خاکی
7 آبان 1353