جمعه ۲ آذر
زندگی،عقل و جهل شعری از علی کارگر( پیرو)
از دفتر هجران نوع شعر غزل
ارسال شده در تاریخ چهارشنبه ۲۲ آذر ۱۳۹۶ ۱۲:۱۷ شماره ثبت ۶۱۳۶۰
بازدید : ۷۱۱ | نظرات : ۲۵
|
دفاتر شعر علی کارگر( پیرو)
آخرین اشعار ناب علی کارگر( پیرو)
|
ای همیشه مهربان بامن بمان
در نگاه عمر خویش مارا بخوان
زندگی چون چرخ و فللک در شهر بازی است
گاه میگردد به اوج گاهی به زیر نوعی بازی است
چرخ گردون است دنیا پر زنیرنگ و فریب
دلخوش است آنکس که با اسباب این چرخ راضی است
پیر میداند جوان هم پیر می گردد ولی
چرخ گردون است میگردد یقین بی معطلی
گفتیه ای که این جهان ارزش ندارد بر خسی
این بما گفتی لذا دیگر نگویی بر کسی
این جهان دار مکافات است یار
نی تو مجنون این حکایات است یار
لذت دنیا که بی ارزش شده
گوئیا مانند یگ کشمش شده
هرکسی درگیر نفس خویش شد
این تقابل بوده یا از پیش شد
پیرو اَم خالو مریدت ای مراد
پیر گشتم جوانی را کمی دادم به باد
|
نقدها و نظرات
|
بنده نوازی می فرمایید ارجمند مهرتان سپاس | |
تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.