جمعه ۱۸ آبان
|
دفاتر شعر معین تقوایی (معین)
آخرین اشعار ناب معین تقوایی (معین)
|
باز امشب غم تو صاحب این خانه شده
عکس چشم تو آرام دل بیچاره شده
آرمان زندگی،حال،دیدارت شده
این دل از وصف زیبایی تو آکنده شده
روز دوم آمده،یادت بخیر اختر من
از غم دوری تو آژنگ جبین دیده شده
کاش بودی که ببینی خون شده کاریز چشم
بین اشک مرد و روی آفتاب بی پرده شده
دوم اسفند گفتی تا ابد تکیه بر من میزنی
دوم هر ماه و این کوه از کمر تکه شده
عاقبت چون نام قشنگت هجر در دستور بود
حال آلاله ز هجر نا به هنگام تو افسرده شده
حال یادت آمده من کیستم؟
آن که یادت ناوکی بر قلب پر خونش شده
رفتی و چوک هرشب همراهم شده
رفتی و ورد زبانم هردمی ناله شده
بربکن این خلعت کابوس را
بازگرد تا که ببینی بند دل پاره شده
هاجری اما دگر این هجر را طاقت نبود
اورنگ جان برایت،بیا آماده شده
ای دریغا پایان هجر در کار نیست
دوم ماه آمد و باز،معین دیوانه شده
برمن تنها مستور بود این روزها
ثمر زندگی از این عشق یک آلالهء تنها شده
دوم مهرماه 1396-مشهد مقدس
|
|
نقدها و نظرات
تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.