زهرا حسینی
17 حوت – بامیان
شک ندارم خدا زنها را
به شکل یک شعر آفریده
گاهی تند و گاهی آرام
مهربان و ساده ...
به مثل یک غزل پر از کنایه
به مثل یک رباعی ظریف
شک ندارم خدا زنها را
به شکل یک شعر آفریده
پر از نقش و نگار تازه تازه
پر از واژه و استعاره
هر چقدر بیشتر بخوانی
بیشتر می ستایی
آن خدایی که زن را آفریده
شک ندارم خدا زنها را
به شکل یک شعر آفریده
هر چقدر بیشتر بخوانی
در معنی آن حیران میمانی
به مثل یک غزل که بار اول
تنها به واژه ها پی میبری
بار دوم کمی از معنی آن را می فهمی
بار سوم که میخوانی اش
کمی به مثل شاعر می اندیشی
بارها که خواندی می فهمی
که شعر هزاران معنا دارد
و تو هر بار یک معنی از آن می یابی
میفهمی که شاعر به یک معنی نمی اندیشد
شک ندارم خدا زنها را
به شکل یک شعر آفریده
با هزاران معنی متفاوت
هر چقدر بخوانی بیشتر
معنی تازه تری پیدا میکنی
چشم های یک زن وزن
و قافیه را بر هم میزند
گاهی بیشتر از یک شعر غوغا میکند
ولی من شک ندارم خدا زنها را
به شکل یک شعر آفریده...
زهرا حسینی
17 حوت – بامیان
شک ندارم خدا زنها را
به شکل یک شعر آفریده
گاهی تند و گاهی آرام
مهربان و ساده ...
به مثل یک غزل پر از کنایه
به مثل یک رباعی ظریف
شک ندارم خدا زنها را
به شکل یک شعر آفریده
پر از نقش و نگار تازه تازه
پر از واژه و استعاره
هر چقدر بیشتر بخوانی
بیشتر می ستایی
آن خدایی که زن را آفریده
شک ندارم خدا زنها را
به شکل یک شعر آفریده
هر چقدر بیشتر بخوانی
در معنی آن حیران میمانی
به مثل یک غزل که بار اول
تنها به واژه ها پی میبری
بار دوم کمی از معنی آن را می فهمی
بار سوم که میخوانی اش
کمی به مثل شاعر می اندیشی
بارها که خواندی می فهمی
که شعر هزاران معنا دارد
و تو هر بار یک معنی از آن می یابی
میفهمی که شاعر به یک معنی نمی اندیشد
شک ندارم خدا زنها را
به شکل یک شعر آفریده
با هزاران معنی متفاوت
هر چقدر بخوانی بیشتر
معنی تازه تری پیدا میکنی
چشم های یک زن وزن
و قافیه را بر هم میزند
گاهی بیشتر از یک شعر غوغا میکند
ولی من شک ندارم خدا زنها را
به شکل یک شعر آفریده...
هشت مارچ روز زن به تمامی بانوان گرامی مبارکباد.
به شکل یک شعر آفریده................