راه حسین(ع)
راه حق را در حسین (ع) جوینده باش
نور حق در پرتوش خواهنده باش
دل به خاک کربلا آغشته کن
دانه ای باش و در او روینده باش
دین نداری لااقل آزاده باش
پاک مرد و محسن و بخشنده باش
باحسین (ع) گرنیستی بر او مباش
لااقل اندر غمش نالنده باش
تیغ نامردی مکش مردانه باش
گوهر پاکی از او دارنده باش
روی مردی را سیه با کین مکن
در صفا و صافی اش بالنده باش
گرکه از سرچشمۀ نورش رهی
لااقل در پرتوش رخشنده باش
او چو خورشیدی نشسته بر نی است
از ورای او مهی تابنده باش
زیر بار ذلت و منت مرو
روبروی ظالمان برّنده باش
زیر دستت را بگیرش تو به مهر
دستگیرو مکرمی پرخنده باش
خوش مرام و خوش دل و افتاده باش
خوش بسوز و شعله ای سوزنده باش
از حسین آموز رسم بندگی
مرد باش و بنده ای ارزنده باش
راه او باشد ره آزادگی
در ره این عاشقی پوینده باش
من نگویم دررهش اجبار هست
از مرامش لااقل آکنده باش
دررهش تفریط و افراطی مبر
درره مردانگی پاینده باش