حـیـــــف آن ایــامِ ربـانـی گـذشــــت
آن زمانِ عشــقِ طــوفـانی گذشـــت
بچه های جبهه هم،چنــدقسمت اند
عـــده ای،درگوشــه هایِ عُــزلت اند
عـــده ای ازغُـصه هــا،جـان داده انـد
عــده ای،بـا پـــول،جــــولان داده انـد
یک گــروهـی،درپـیِ کـســبِ مقــام
وآن دگر،درجســتجــویِ کســـبِ نام
نـیـســــت بهــــرعـده ای،درزنــدگی
جـــزعـــذاب و،نـالـه و،شــــرمـندگی
نـی تــــوان کـار،بـازخــمِ تن اســــت
نی دگـــردرمنزلش یک ارزن اســــت
جسمشــان،پردردوزخم ترکش است
دستشان خالی،ولکن،بیغش است
سـینه هاشان پُــر،زِاندوه و،غم است
هـــرچه ازاندوهشـان گویم ،کم است
لیک،بهـــرِمـردمان،غـم مـی خـــــورند
ســفره خالی،غصــه،باهم می خورند
می شـــود حــــــامی،بلاگردانشــــان
تـــاابــدایــــن دیــــده،زیــــرِپـایـشــــان
گـرخـــدابخشـــدبه عاشـــق بیشــمار
مـی کُـنَــدتـقدیـمشـــان،بـاافـتـخــــــار
گــــرچـه آنـان رفـتـــــه انـد،بــهــــرخدا
بــــهـرِایـن دنـیـــــــا،نـدارنــــد،ادعــــــا
حق شـــــناســـی را خـــدا،ازمانگیـــر
تــانگــــــردم دردلِ دنیـــــــااســــــــــیر
نیســــتم عاشـــق،اگرشــاکی شــوم
بـنـــده یِ شـــــیطان ونـاپاکی شـــوم
نان وآبــی،گــــرچه کمتــــرمــیخــورم
روحِ پـــاکی پیـــــشِ داور،مــی بَــــــرَم
نـــورِچشــــــمانم دگــر،خـاموش شـــد
مــــرگِ بــاعــزّت،برایم،نـــــوش شـــــد
ای خـــــدا،جـــان مــــرا تطـهـیــــــرکـن
نــوکــــــری،ازنـوکـــــــرانِ پـیــــــرکـــــن
ای خــــــدامـــــارابه یاران وصـــل کــــن
شــــــــهره باپاکانِ نیکـــــونســـل کـــن