هزار و یک ترانه
نام دفتر: یاد یار
نام ترانه: هم صدای مردمان کوچه و بازار منم
تقدیم به: همه ی مردمان کوچه و بازار
توضیحات: سرایش94/2/5- بدیه 94/2/4-(ه) معادل کسره
**
هم صدای مردمان کوچه و بازار منم
آشنا با درد وشادی مردم کوچه وبازارمنم
خاک پای مردم کوچه و بازارم منم
هم دم (ه) مردم کوچه بازارم منم
**
چه غم که مرا شاعر کوچه بازار بخوانند
مرا ترانه سرای مردم کوچه بازار بخوانند
مرا مطرب و ولگرد کوچه و بازار بنا مند
ترا نه مرا شر و ور مردم کوچه باز بنامند
**
تاریخ شهادت خواهد داد توخواهی ماند یا من
تاریخ شهادت خواهد دادتو شاعر مردم ی یا من
تو هزار ترانه صدای مردم خواه ماند یا من
تو با خویس اشک سبز خواهی ماند یا من
**
تو مزد خویش گرفته از ز دست حاکمان زمان
من مزد خویش خواهم گرفت از دست مردمان
تو گرفتی صله خود فروش از دست حاکمان
من خواهم گرفت صله مهر تا نسل ها از مردمان
**
من ( آیین )شاعر مردم کوچه بازار منم
من آیین نوای ساز مردم کوچه بازارم منم
من ترانه سرایی هزار ویک ترانه کوچه و بازارم منم
من آیین غم وشادی مردمان کوچه و بازارم- منم
**
من ترانه خوان کوچه های بخارایم من
من ترانه خوان کوچه باغ خیامم من
من ترانه سرایی کوچه های چهار باغ من
من شب گرد شبهای محله اغا غیا یم من
**
من ترانه سرای دختر کولی مستم من
من عاشق سلماز ترکمن صحرایم من
من ترانه سرای دختر دریایم جنوبم من
من ترانه اشک دختر بلوچ تنهایم من
**
من مطرب جشن دختر بختیاریم
من سورنا زن عروسی دختر کولیم
من پیاله گردان شراب ناب خیام
من آیین کهن کوچه پس کوچه هایم
**
حسن بذرگری(آیین)94/2/5-