يکشنبه ۴ آذر
|
دفاتر شعر رودونا کیارنگ (فاطمه توکلی)
آخرین اشعار ناب رودونا کیارنگ (فاطمه توکلی)
|
« خاتون خزانی »
خورشید، خاموش و خسته
بر خطوطِ مایل و سرد
مدارِ خالیِ خود را خمود
تا شکوهِ خشکِ درختم
در آخرین خاکسپاریِ خویش
برگِ سیلی خورِ بادش را
با خشمِ شکسته یِ باران
برگونه یِ تکیده یِ این شیشه
بخار شود ...
شاید به سرخیِ اناری ترکیده،
قلبی خراشیده در سینه داشتم
با دانه هایی رو و مختصر
زخمی
و محتضر ...
که با خنجری بی خیال
به خاک و خون می خست
زمینِ زیرِ پایش را ...
"آسمان خدایِ" زمینی
اندک ، مدارایی
خاتونِ خزانیِ خوابت را
به دنیا بر نمی خورد اگر
لبخنده ای
حسنِ ختامِ نگاهت باشد ...
|
|