يکشنبه ۲۷ آبان
|
دفاتر شعر منوچهر مجاهدنیا
آخرین اشعار ناب منوچهر مجاهدنیا
|
"الهام گرفته از رمان کلیدر"
قسمت اول
شب بر" کَلیدر" چادرکشید
گذر از این خم - پایان راه
کوهپایه !
خانه ها تنگ-
خپ کرده – درهم خزیده-
پیچیده در شولای شب !
فانوس ها -
پیه سوزها -
لامپا ها -
نورِ اندک - دزدانه-
سَرک از دریچه های تنگ -
قبیله!
چنین است " کَلیدر" !
شب- سبک و بی قرار
وماه که فراخ دست تر می تابد
شبِ زلال کم هول
زبانه نورهای کهنه -
این سو- آن سو
دره های ژرف-
چین خوردگی ها -
گودال ها -
تپه ها -
هموار به نا هموار !
ستارگان چه تابشی دارد-
برشبِ "کَلیدر" !
چه زلال است چشمان گرگ ها -
چه شبِ نجیبی -
چراغانی خدا !
سنگی از قعر آسمان-
خنجری برسینه سیاهِ شب !
پوستِ شب -
خراش بر می دارد
جای جای شب-
خاموشی
درلایه های انبوهِ باد-
"کَلیدر" درخواب !
باد که از کویر می آید-
بوته های خشکِ خارشُتر-
ناله در پنجه باد می سایند
وشوراندن پوره های برف-
برپهنه بیابان
باد و بیابان و شب-
یکی می شوند ...!
|
|
نقدها و نظرات
تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.