سایت شعرناب محیطی صمیمی و ادبی برای شاعران جوان و معاصر - نقد شعر- ویراستاری شعر - فروش شعر و ترانه اشعار خود را با هزاران شاعر به اشتراک بگذارید

منو کاربری



عضویت در شعرناب
درخواست رمز جدید

معرفی شاعران معاصر

انتشار ویژه ناب

♪♫ صدای شاعران ♪♫

پر نشاط ترین اشعار

حمایت از شعرناب

شعرناب

با قرار دادن کد زير در سايت و يا وبلاگ خود از شعر ناب حمايت نمایید.

کانال تلگرام شعرناب

تقویم روز

شنبه 3 آذر 1403
    22 جمادى الأولى 1446
      Saturday 23 Nov 2024
        مقام معظم رهبری سید علی خامنه ای و انقلاب مردمی و جمهوری اسلامی ایران خط قرمز ماست. اری اینجا سایت ادبی شعرناب است مقدمتان گلباران..

        شنبه ۳ آذر

        غزل عاطفه

        شعری از

        جوادرحیمی(راحم)

        از دفتر شکوفه(نو) نوع شعر نیمائی

        ارسال شده در تاریخ پنجشنبه ۱۳ شهريور ۱۳۹۳ ۱۲:۱۸ شماره ثبت ۲۹۶۵۸
          بازدید : ۷۹۹   |    نظرات : ۴۴

        رنگ شــعــر
        رنگ زمینه
        دفاتر شعر جوادرحیمی(راحم)

        یاد آن روز کز آن روزنه تا عرش دویدیم
        از دل ابر تحیّر، به گلستان پر آهنگ رسیدیم
        بلبلی گشته و سر در دل یک شاخه کشیدیم
        نغمه سر کرده،دویدیم
        به چمن نعره ی مستانه کشیدیم
        تو خرامان چو غزالی
        و هراسان چو شهابی
        به دل سبز زمان ،چشمه ی نابی
        ز لبان هیجان شهد چشیدیم
        تو همانی؛که مرا از غزل عاطفه یک جام چشاندی و ، 
        به هر دام کشاندی؟!
        خندانکخندانکخندانک
        یاد آن روز
        که از مأذنه آن بلبل و 
        آن چلچله از کوچه گذر کرد
        از لب بام شفق ،
        کفتر خونین جگری عزم سفر کرد
        خندانکخندانکخندانک
        تو همانی که به دریای محبت ز ازل خانه کشیدی؛
        تو به هر شاخه ی پر برگ خطر لانه نمودی؛
        تو نویدی ؛
        تو گلی ؛
        همسفر شبنم و باران و طراوت.
        تو بهاری،
        عطشی،
        یا که چو یک صاعقه در ابر بهاری؟!
        تو که را مانندی؟
        که مرا کرده اسیر خود و هر لحظه به یک دام کشانی؟!
        آری، آری 
        تو همانی که کشیدی و زدی خنجر لبخند به دیواره ی قلبم،
        تو همانی که مرا از غزل عاطفه یک جام چشاندی و
        به هر دام کشاندی؟!
        ۱
        اشتراک گذاری این شعر

        نقدها و نظرات
        تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.


        ارسال پیام خصوصی

        نقد و آموزش

        نظرات

        مشاعره

        کاربران اشتراک دار

        کلیه ی مطالب این سایت توسط کاربران ارسال می شود و انتشار در شعرناب مبنی بر تایید و یا رد مطالب از جانب مدیریت نیست .
        استفاده از مطالب به هر نحو با رضایت صاحب اثر و ذکر منبع بلامانع می باشد . تمام حقوق مادی و معنوی برای شعرناب محفوظ است.
        4