يکشنبه ۲۷ آبان
روزگار ِ بی مروّت شعری از داود احمدی( باقی )
از دفتر دفتر باقی نوع شعر غزل
ارسال شده در تاریخ يکشنبه ۲۵ خرداد ۱۳۹۳ ۲۲:۰۰ شماره ثبت ۲۷۲۶۵
بازدید : ۵۶۴ | نظرات : ۲۱
|
دفاتر شعر داود احمدی( باقی )
آخرین اشعار ناب داود احمدی( باقی )
|
« تقدیم به همه ی دلسوختگان »
روزگار بی مروّت ، شادی ما را گرفت
کی توانی فهم این را ، تا چه را از ما گرفت
خوان امیّدی که دوران ، ذره ذره عرضه کرد
تند بادی در فرستاد و ز ما یکجا گرفت
فرصت ِ عیشی برآمد تا نهیم اندوه دل
عیش را در نطفه کُشت و ساغر و مینا گرفت
در شب تاری که بودم ، یار در خلوت سرای
تا رُباید بخت ما را ، شور ِ بی پروا گرفت
بس شکر ریزی نمودم تا که دلبر رخ بداد
چون سیه ابران ِ مه کُش ، روی از آن والا گرفت
همچو اسپندی کزآتش بی قراری می نمود
طفل ِ جان از قسمت خود، نعره و غوغا گرفت
« باقی » از این بی نصیبی ، رنجشی اما نکرد
تا دَمد صبح گشایش ، ذکر یا مولا گرفت
|
|
نقدها و نظرات
تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.