دوشنبه ۵ آذر
|
دفاتر شعر سید محمد میرعلی مرتضایی(عاشق)
آخرین اشعار ناب سید محمد میرعلی مرتضایی(عاشق)
|
دلبرا شد شاملم لطفت که قلبـــم چون بدور
جرم من بخشیده ای ذکرت کنم با شوق وشور
بود اول جای من در آن بهشت با صفـــــــــــــا
آدم آوردم به خـاکی باز می گردم چــــــــو نور
فیض حور و نهــــــــرهای جنت و شرب طهور
سایه طوبی و حوض کـــــــــوثر و غلمـان خور
قصـرها اندر کنـــــــــــــــار نهـــــــرها در باغها
رفته از یادم که دیدم نور را در کوه طــــــــــــور
ساقیـا پیمـانـــــــــــه چشمم ز می لبریز کن
تا میِ نابی بنوشم همچــــــــــــو مردان غیور
گردن عاشق بزن با تیغ عدوان آنزمـــــــــــــان
با می سرخ شهادت می زنم با شوق و شور
گلشنم ماوا و مسکن کاخهــــــــا هم منزلم
بر سر درهای قصـــــــــــرم شعرها با رنگ بور
عاشق – اسارت –رمادی 2 سال 1367
|
نقدها و نظرات
تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.