یا رب مددی فرما ، این بنده ی مسکین را
پاک از گنه اش کردان، این باطن چرکین را
یا قاضی و یا عادل ، یا عالم و یا حاکم
با رحــــــم نما اجرا ، بر ما تو قــوانین را
این دل شده خون از غم، گردیده پر از ماتم
یارا نظری افکن ، این بنده مسکین را
یا اول و یا آخر ، یا ظاهر و یا باطن
یا کافی و یا شافی ، دریاب مساکین را
عمری است که از تلخی، کامم نشده شیرین
احسان بنما بر ما ، آن صحبت شیرین را
یا ماهر و یا قاهر ، یا جامع و یا کامل
کامل بنما در ما ، اعمال و موازین را
از شرع بگو با من، تا بهتر از این باشم
از اشک سبک فرما ، این دیده سنگین را
یا مجمل و یا محسن ، یا مبدء و یا مومن
از محفل مشتاقان ،کن دور شیاطین را
شیطان سر راه من، گسترد همه دامش
تا اینکه بیفزاید یک، جمع ملاعین را
یا طالب و یا غالب، یا فاصل و یا واصل
واصل بنما برما ، تو روح مضامین را
یا مالک و یا قادر ، یا سامع و یا باصر
بردار ز دوش ما ، این خرقه پشمین را
زیرا که دو چشمانم ، عمری است نمی بیند
بگشا تو به روی سر،آن دیده خوش بین را
یا باعث و یا وارث، یا دائم و یا قــائم
قائم برسان بر ما، آن مایه ی تسکین را