جــــلــوه ی ِ الله
_________________________
چــون جـلــوه ی ِ الله ، علـی بود و علـی هست
پس کـعبه ی ِ دل،شــاه، علـی بود و علی هست
در "عین ِ تو " چون ذرّه کـُنم گـُم دو جهــان را
آرامـــش ِ دلـخــــواه ، علـی بود و علـی هست
بـا نــام ِ علـــی ، شــور طلوع میکند از شـرق
تـابـان ِ ســــــحرگـاه ، علـی بود و علـی هست
هر لحـظه که در سینه به "هویی" فورانی ست
دل را لــب ِ هــمــراه، علـی بود و علـی هست
ســــردفـتـــــر ِ عـشـقی به روان ،نـور ِ یقـینی
ســـرمسـتی ِ خـانـقـاه، علـی بود و علـی هست
چــون اوّل و آخــــــر ز علـی بود،علـی هست
هر لـحــظه ی ِ هر ماه، علی بود و علی هست
در نــام ِ تــو حـــیران شـــده احــوال ِ سـلـوکـم
دور از دل ِ گــُـمـراه ، علـی بود و علـی هست
ســرمست ِ تـو هستند جهت های ِ سـخن ســنج
در شش جهت اش راه، علـی بود و علی هست
ای اصـــل ِ وجــــودت دل ِ آیـیـنـه ی ِ واجــب
از روز ِ ازل ، شـــاه ، علـی بود و علـی هست
_________________________
مطلوبی(سخن سنج تبـــــریزی)
از سالک نامه