پیشاپیش اعیاد مبارک شعبانیه
میلاد ثارالله ،ابا عبدالله الحسین(ع)
سید الساجدین،علی بن الحسین (ع)
سردار عشق و پاکی،قمر بنی هاشم
و آفتاب عشق و انتظار،قائم آل محمد(عج)
را به عاشقان و دلدادگانشان تبریک عرض میکنم.
میــروم
ســـجده کـنم به دیـــده اش،ســوی ِ ثواب میــروم
طعــنه مــزن به سالـکان،ســوی ِ صــواب میروم
لعـل ِ لـبـش چشــیـده ام،لاله ی ِ گــونه چـیـده ام
لطف رهـش خریــده ام،با چـــه شــتاب میــروم!
شب ز نگاه ِ مست ِ او، گـم شــده ام به هست ِ او
پرســش ِ مــن ز دست او،با تب و تاب میـــروم؟
ســینه پُــر از اشاره ها،ره پُـــر ِ سنگِ خـاره ها
در پـی ِ راه و چــاره ها،مســتِ شــراب میــروم
با تب ِ مـن ســخن بـگـو،نکـته به نکـته ، مو به مو
دل،چـه کــنم بـــه کــوی او؟بهـــر ِ جـواب میروم
مست ِ رهـش شــدم ولـی،چون نـشـنیـده ام " بلی"
با مِـی ِ " یا مـدد عـلـــی " ،دیــده پُــرآب میروم
با مـژه ایی پُــراز گناه،اشک و نـگاه و سینه، آه
هیــچ شـدم تو را به راه،سـوی ِ خطاب میروم!
بی خبــراز شــروع غـم ، در طلبـیـم بیـش و کـم
فارغـم از تو، ای عـدم،هست و خـــراب میــروم
هیـچ نمانده جـز امیــــر،آنهمه رفت و شـــد اسیـــر
خارج از این دو روز پـیـــر،عــاشـق ِ ناب میـروم
**************************
مطلوبی(سخن سنج تبریزی)
از کتاب ِ :یک عشق در صد غزل