با توام! ای مَحـرٕمِ "اَسـرارِ" مـن
با توام! ای بــاور وُ "انـکار" مـن
ای "بهـارِ" خنـدهات عطرِ "خدا"
با توام! ای نقطـهٔ "پـرگارِ" مـن
چون کبوتر فکرِ من جَلد تو شد
با توام! ای چیره، بـر افکارِ مـن
هر شقایقْ مستِ خونَم جایِ آب
با توام! ای "غنـچهٔ" گُــلزارِ مـن
ای غرورت کوهِ سنگیِ "سکوت"
با توام! ای منشـأِ "گفتـــارِ" مـن
سـیبِ حـوّا، بــاغ آدم، وسوسه:
با توام! "ممنــوعهٔ" دیــدارِ مـن
بـر لبـانت، رودِ جــاریِ "هَـوَس"
با توام! ای "بوسـهٔ" اِقــرار مـن
دردِ بیتو بودن وُ صد "خاطره"
با توام! ای تـا "اَبَـد" تـکرار من
ای نوایت "سازِ" غمگین "غزل"
با توام! ای زخمهی "گیتار" من
خواب وُ آرامش بهیادت شد فنا
با توام! ای بســترِ "بیـــدار" مـن
ای سوارِ "رخشِ" عشق و آرزو،
با توام! شهزادهی "اشعار" من
ای بهخاکاُفتاده شیرین بر مزار
با توام! خسـروِترین، دلـدارِ مـن
لحظهای دلرا بهحالِخود گُذار!
با توام! ای "دیـدهٔ" بیمـــارِ مـن
"پـرتو" در شعر وُ غزلها یار تو
با توام! ای در غَزَلها "یارِ" مـن
بنفشه_انصاری_پرتو
مثل همیشه