بِسم اللّه الرّحمنالرّحیم
دلم صفا گرفته از صفایِ مرتضی علی
رضای حق نهفته در رضایِ مرتضی علی
خدای واحد و اَحد به وقتِ خلقتِ بشر
گِلِ مرا سرشته با وِلایِ مرتضی علی
ثنا و مدح او بگو چرا که در سرایِ قدس
خدایِ مهربان کند ثنایِ مرتضی علی
به وعده گاهِ آخرت بریزد آفریدگار
بهشتِ جاودانه را به پایِ مرتضی علی
برای همدلیِ با یتیم و عاجز و فقیر
نمکو نان جو شده غذایِ مرتضی علی
گَهی به ناله ودعا گَهی به سجده و رکوع
سکوت شب شکسته با صدایِ مرتضی علی
وجودِ نحسِ مشرکان پر از هراس و ترس شد
ز بانگ با صلابت و رَسایِ مرتضی علی
زِ پشت حمله می کند عَدو برای قتلِ او
حریف چون نمی شود برایِ مرتضی علی
در آستان لطف او بخواه علم ومعرفت
چرا که سروری کند گدایِ مرتضی علی
وَلیّتان کسی ست که زکات داده در رکوع
رسید این نشانه از خدایِ مرتضی علی
غزل سرود شاعِرِ حقیر و زار و بینوا
مگر نصیب او شود دعایِ مرتضی علی
نوشته روی سینه ام به خطّ عشق جان من
فَدای مرتضی علی فَدایِ مرتضی علی
با آرزوی قبولی طاعات و عبادات ناب همه نابی های گرامی...
فرا رسیدن ایام شهادت مولی الموحّدین امیر المومنین علی (ع )را به همه
شیعیان تسلیت عرض می کنم..
یا علی
صلی الله علیک یا حیدر کرار یا علی المرتضی
تهدَّمَت واللهِ ارکانُ الهُدی،
قُتِل ابنُ عمِّ المصطفی، قُتِل علیٌّ المرتضی..
ارکان هدایت فروریخت،
آنگاه که پسر عموی پیغمبر(ص) را کشتند، ...