الا ای ایوال ساقی چرا دم گوسستی کام ما را
چرا با عشق بازی کردی شکستی دل ما را
------------------------------------------------------------
به اندر شرابی زدم در باز شود نه اینکه در بسته کلید اش گم شود
-----------------------------------------------------------------------------------
بیا صاحب دلان آشنا شو بیا رحمی به خود کن مهمان خدا شو
-------------------------------------------------------------------------------
بر دیدیه من آب روان است
جاری شده و عشق تو بر زبان است
---------------------------------------------
دل به فدای تو کجا میروی
صبر کن دل چرا عقل با خود میبری
---------------------------------------------
آه از آن روزی که روزگارم تو باشی
پنهان یا هویدایم تو باشی
-----------------------------------------------
عجب دنیا میگذرد بازی میکند با حال
یا بکام میشود یا ناکام می شود تا به حال
------------------------------------------------------
شمع شرابم شدی هست و نیست خرابم شدی
پای به بیابان نهادم چشمه یه آبم شدی
---------------------------------------------------------
چو نام یزدان یزدان برم
سخن شیرین نام الله برم
--------------------------------
تو نمی دانی حال مرا از حال من حکایت میکنی
جایه من نیستی پند و اندرز روایت میکنی
--------------------------------------------------------------
بگو از درد مردم یکی جو خورده یکی گندم
بگو از شب های تنهایی که مرهم باشد با وفایی
------------------------------------------------------------
مرا فرصتی نیست عجل می آید
سخن تلخ و شیرین جا به جا می آید
------------------------------------------------
تو در حال رخسارت بازی
شکست عشق خورده نازی
تو در وجودت مهر داری
او در خیالش بد کاری
-----------------------------------
بیچاره حضرت حافظ
تضمین را نابود کردی