____ از مجموعه غزلیات یک عشق در صد غزل____
۩۞۩۩۩۞۩۩۞۩ خواهش دل ۩۞۩۩۞۩۩۩۩۞۩
بـنــــازم بــه بــهـــــانـه هـای دل کـــه پُـــــر ارزشست
چـــهـــل ســـال شـکــست و ملتمس به آمـرزشست
اگــــر عـشـق گــنــاه خـوانـــده شــــد زمـانـــی،یـقـیــن
دلــــم غـــرق ِ گــنــاه و خـواهـشــم بـه افــزایــشست
هـنــوز بــا تـپـشــی کـــه از زلال ِ چــشـمـت رســــیـــد
دلـــم مـست ِ بـــــدون ِ اخـــــتـیــار و در جُــنـبـشست
نـســـیـــم از ســـــر ِ کــــوی ِ چـشـم ِ آســمان مـیــوزد
کــــه ایـنـگـــــونـه تـنـم بــــه دام دیـــده در لـرزشست
چــنــان خـنـــده ی شهد ِ خود نشانده ایی غـنــچـه ات
کـــه پـــــروانـــه شـــدم گِــــرد ِ بـاغ و بس دلکـشست
تــو،آرام و شــبـــــانــه مـیــنهــی قــــدم بـــر دو چـشـم
نـگـــه شـــاد و بــه جـــای کـم،زبــان پُــراز پـوزشست
بـــه اقـبـــال ِ دو دیــده ،مست مــــیـــروم در ســــمـــاع
دلـم دف شـــده دست ِ نــاز و بیخود از چـــرخشست
ســـخن ســـنج چـو کــوزه شــد شـراب ِ حق پــُـر کـنید
که مستانه گذشت و خواهشش همان خواهشست
_________________________
مطلوبی(سخن سنج تبریزی)
مفاعیلُ مفاعلن مفاعلن فاعلات