پیشاپیش میلاد یگانه مولود کعبه
عاشق و معشوق واقعی،مبارک باد.
تقدیم به عاشقانش
بی خبران
_____________________________
بی خبــــــر عاشقـان ، خبــــــر ، میــکده باز باز شد
نصفِ شب از سکوت و غم، دست کســی دراز شـد
دلبـــر ِ بــی ریــای مــن ، کــرده دعُــــا به جای مـــن
منتــظـرم ، خدای من ، ســــوز نهــــان به ساز شـد
یار سبــو شکسته ام ، دوش چو گفت : خســته ام
ساقــی ِ مستِ آســـــمان ، آمــد و مِــی نیـــاز شد
صاحــبِ عشــق ِ پاک تو ، خورده شـــرابِ تاکِ تــــو
بــی خبـــــــر آمدت ولـــی ، میـــکـده ات فـــــراز شد
بـر لبِ عاشــــقان دعـُـا، جمله ی *عشق من خدا*
روز و شبــــم پُــــر از مِنــــــــا ، میــــکده پُـر نماز شـد
فتنه گذشت و غم گسست،آب روان به جام و دست
سجــــده پُــر از شـــرابِ مست، آهن ِ دل چه ناز شد!
میــکده درگهت،امیـــــر ، مِی شده همرهت ، بگیـــر
آب وفـــــا بنـــوش و کم ، شعـــله بکــــش ، گداز شد
____________________________
مطلوبی (سخن سنج تبریزی)