🍁 در مدح پیامبر اعظم ( ص ) و خاندان مکرّمش 🍁
مژده آرید آمده بخت سعید
وقت خوشحالی دلها وقت عید
عید میلاد پیمبر آمده
بوی عود و عطر عنبر آمده
آسمان مکّه غرق نور شد
چشم شیطان از وجودش کور شد
آنکه باشد رحمةً للعالَمین
مَأمَن مستحکم اهل زمین
چلچراغ هادی کلّ بشر
مهرش از خورشید هم تابنده تر
مرغ عشق از عشق او شیدا شده
عشق از روی خوشش پیدا شده
شد صفات حق به ذاتش مُنجلی
جان او شد حضرت مولا علی
مظهر آداب و اخلاق خدا
می تَراود از رُخَش نور هُدی
راه احمد راه جمله انبیاء
مقتدای انبیا و اولیاء
ای محمّد ای جناب عقل کل !
کس ندیده خوشتر از تو هیچ گل
بوی گلها منتشر از نام تو
گلشنِ جان خرّم از احکام تو
جام عشقت سرکشیدم ای شفیق
ای که عشقت باده ی ناب رحیق
اُسوه ی نیکان و پاکان تا ابد
ای محمّد ای امین مُعتمَد
مصطفای عالم و آدم تویی
انبیا را خاتِم و خاتَم تویی
آمدی خوش ، ای فروغ جان ما
خاک پایت سُرمه ی چشمان ما
خاندانت عِترت پاک خدا
جملگی خلق خدا را مقتدا
هر یکیشان نور مطلق در جهان
نردبان خلق ، سوی آسمان
صبح صادق سر زد از شرق وجود
حضرت صادق به دنیا رخ نمود
عاشقان را دلبری صادق رسید
گلشن دین را گلی ناطق رسید
حضرت مهدی که باشد چشم ما
هست او ذُرِّیّه ی پاک شما
می درخشد در جهان خورشید وار
ما به الطاف خوشش امّیدوار
از قیامش مکتبت قائم شود
سلطه حق بر جهان دائم شود
ای محمّد ای حبیب کردگار
از تو خواهم با دو چشم اشکبار
تا در این روز پر از نور و صفا
عفو ما را تو بخواهی از خدا