( خرّم آن باغ که....)
دیر گاهیست دلم آهِ دمادم دارد
طعم لبهای تو را ذائقه ام کم دارد
"سوز دل، اشکِ روان، آهِ سحر، ناله ی شب" *
عاشق از دوری یِ روی تو فراهم دارد
عشق اگر شهد وصال است و اگر زهرِ فراق
هر کسی بهره ای ازعشق، مسلّم دارد
من نه خلقی است که دیوانه ی رویت گشته است
"بودنت ارزش دیوانه شدن هم دارد " **
من به قربان تو هجران، ز پی یِ وصل آید
عید قربان زقفا ماهِ محرّم دارد
گر روم باغِ ارم باز به حسرت گویم
خرّم آن باغ که عطر گل مریم دارد
محمد حسین اخباری مرداد 402 قاین
پی نوشتها
* این مصراع از حافظ است آنجا میفرماید
سوزدل اشک روان آه سحر ناله ی شب
اینهمه از نظر لطف شما میبینم
**این مصراع را در یکی از پروفایلهای دوستان دیدم وقتی در گوگل جستجو کردک هم فقط همین یک مصراع در ج شده بود و ذیل آن واژه ی ماهور در گیومه نوشته شده بود ظاهرا از شاعری بانام یا نام مستعار ماهور هست اگر دوستان اطلاع بیشتری دارند یا کل بیت و حتی شعر کامل آنرا سراغ دارند اگر در نظریتاتشان مطرح کنند سپاسگزارم
قلمتان نویسا
بمانید به مهر و بسرایید