جمعه ۲ آذر
خانه مادري شعری از مرتضي الياسي
از دفتر رباعيات نوع شعر رباعی
ارسال شده در تاریخ دوشنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۲ ۱۸:۳۱ شماره ثبت ۱۲۰۲۳۳
بازدید : ۱۹۶ | نظرات : ۲۰
|
آخرین اشعار ناب مرتضي الياسي
|
تا حسرت اوست خانه را نفروشم
اين پنبه برون كرده ام از گوشم
اين خانه و عطر چاي دم كرده آن
روشنگر ياد مادر است هر دوشم
(مفعول مفاعلن مفاعيلن فع)
بحر هزج مثمن اخرب مقبوض ابتر
رباعي بداهه نسبت به عكس
|
نقدها و نظرات
|
با سلام و عرض ادب سپاس از توجه به اين شعر در توضيح مصرع چهارم :روشنگر در اينجا به معناي يادآورنده ميباشد و زيركانه با كلمه دوش و تاريكي آمده است كه در كل مصرع معني روشن كننده تاريكي شب كه در معني كلي يادآورنده از فراموشي ياد مادر ميباشد.منظور خانه و بوي چاي دم كرده مصرع دوم در تقطيع موردي مشاهده نشد مف-عو-ل-م- فا -ع-لن-م-فا-عي-لن-فع اين-پن-ب-ب-رو-ن-كر-د-ام- از -گو-شم بينهايت از بذل توجه حضرتتان سپاسگزارم | |
|
سپاس از حضورتان | |
|
سپاس | |
|
سپاس از شما | |
|
سپاسگزارم گرامي | |
|
سپاس از شما | |
|
سپاس از شما | |
|
سپاسگزارم گرامي | |
|
سپاسگزارم گرامي | |
|
سپاسگزارم گرامي | |
تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.
تا حسرتِ اوست ؛ خانه را نفروشم
اين پنبه برون كرده ام ( هان ) از گوشم
اين خانه و عطرِ چايِ دَمكردهی آن
روشنگر ياد ِ مادر است هر دوشم / چون نوشَم
سلام و درود شاعر ارجمند
به سایت شعرناب خوش آمدید
زیبای زیبا سرودید مرحبا
روح شریف مادر عزیزتان در رحمت الهی قراریاب
به نظرم چون نوشیدن باچای و دم کردن مراعات النظیر دارد
به جای( هردوشم ) درپایانبندی کلام تان اگر (چون نوشم)
بنویسید به معنای مفهوم پردازی شعرتان نزدیکتراست و اینکه
مصراع دوم دلگویه زیبای شما یک هجا کم داشت که نوشتم.
امیدوارم سلامت و شاد باشید
در طول عمر باعزت