سلام خوش آمدی , بفرما
سڵاو خۆش هاتی , فهرموو
وقتت به خیر رفیق
ئهم كاتهت باش هاوڕێ
وقتت بخیر , برادرم , چطوری؟
دهمباش, براكهم , چۆنی
اوضاع و احوالت چطوره؟
دهنگوباست چۆنه؟
پیدات نیست؟ كجایی؟
دیارت نیه؟ له كوێی؟
مشغول چه کاری هستی؟
سهرقاڵی چ ئیشێكی؟
واقعا خسته نباشی
بهراستی ماندوو نهبی
(خوب),(بد)
(خاس,باش,چاک),(گهن,خراپ)
خیلی ممنون, به همچنین
زۆر سپاس, ههروهها
خوبی از خودته, خیلی مَردی
خاسی له خۆته, زۆر پیاوی
پدر و مادرت خوبن؟سلامتن؟
دایك و باوكت چاكن؟ساقن؟
سلامت باشید,چشمم روشن
لهشت ساق بێت,چاوم ڕۆشن
در سایه ی شما, هستیم دیگه
له سێبهری ئێوه, ههین ئیتر
قابل نداره, مبارک باشه
شایهنی نیه, پیرۆز بێت
جای احترام دارید , محترم هستید
جێی ڕێزتان ههیه, بهڕێز
خیلی افتخار می کنم
فره شانازی پێ ئهكهم
کوچکتم, بزرگوار, ممنوم
بچووكتم, گهوره, زور سپاس
دستتون درد نكنه, زنده باشید
دهستت نهئێشێ, بژیت
ان شاء الله کار شما بدون مشكل تموم میشه
ایشا..بێ وهی دوای دێت
بهش فکر نکن هیچی نیست ؛ مهم نیست
بیری لێ مهكهوه،شتێك نیه
مطمئنا میتوانی, تمتم سعیتو انجام بده
به دڵنیاییهوه ئهتوانی, هەوڵی خۆت بدە
مهم نیست، فراموشش کن
گرینگ نیە، بیری لێ مەکەوە
شما انسان فهمیده ای هستی
تۆ مرۆڤێکی تێگەیشتووی
امیدوارم , اشکال نداره
به هیوام(هیوادارم) , قهی ناكا
خیلی متاسفم , معذرت العفوو
زۆر بهداخم , ببوره
تقاضای بخشش دارم, منو ببخشید
داوای لێبوردن ئهكهم, لێم ببوره
گیانمی , چاومی
خدا به همرات
خوات لهگهڵ خوشهویستم
مواظب خودت بباش
چاوت وه خۆتۆ بێت
این جملاتِ فوق را از اینترنت نوشتم البته بابام هم قبلاً فقط یه جمله اونم به طنز یادم دادند الان یادم اومد:
چَکی چوونی سلامتی ؟
یعنی چگونه ای
خوبی خوشی سلامتی
ولی ایبوها و کریمی ها معمولاً از اقوام تورک هستند ها براکم ☺️
یاشیاسیز
عجب زبان زیبا
و جملات قشنگی دارید انصافاً
درودبانوی عزیزم
بسیارزیباودلنشین