سایت شعرناب محیطی صمیمی و ادبی برای شاعران جوان و معاصر - نقد شعر- ویراستاری شعر - فروش شعر و ترانه اشعار خود را با هزاران شاعر به اشتراک بگذارید

منو کاربری



عضویت در شعرناب
درخواست رمز جدید

اعضای آنلاین

معرفی شاعران معاصر

انتشار ویژه ناب

♪♫ صدای شاعران ♪♫

پر نشاط ترین اشعار

حمایت از شعرناب

شعرناب

با قرار دادن کد زير در سايت و يا وبلاگ خود از شعر ناب حمايت نمایید.

کانال تلگرام شعرناب

تقویم روز

پنجشنبه 6 ارديبهشت 1403
    17 شوال 1445
      Thursday 25 Apr 2024
        به سکوی پرتاب شهرت و افتخار ،نجابت و اقتدار ... سایت ادبی شعرناب خوش آمدید مقدمتان گلباران🌹🌹

        پنجشنبه ۶ ارديبهشت

        هزار و چهارصد و چند

        شعری از

        حسین صداقتی

        از دفتر اشعار سپید نوع شعر سپید

        ارسال شده در تاریخ دوشنبه ۱۵ آذر ۱۴۰۰ ۲۰:۵۸ شماره ثبت ۱۰۵۴۱۶
          بازدید : ۱۲۶   |    نظرات : ۰

        رنگ شــعــر
        رنگ زمینه
        دفاتر شعر حسین صداقتی

        گوش فرا دهید!
        به خاکستری که می‌جَوَد
        رودها و سبزینه‌ها را
        به نقبی که به جانب شما می‌کَنَند
        تهیای قاشق‌ها و بیل‌ها
         
        حس کنید!
        سردیِ ساعت‌ها را
        که به سرانگشتان پاهای‌تان رسیده است؛
        یخبندانی را که از پی‌اش
        نخواهد آمد
        هیچ حراکِ روشنی!
         
        به هزار و چهارصد و چند
        دیگر سری نیست که فرمان دهد
        و نه تیغه‌هایی که دسته‌ها را ببُرند.
        نه اژدهای ماهی‌خوار و
        نه چکشی که بکوبد بر سر.
        نه خون‌آشام‌هایی که چهار نسل،
        خونِ خشک به رگ‌ها باقی گذارند
        و نه کالاهای زامبی
        که بِدَرند مردمان را به بازارها
         
        راه می‌روند در پیاده‌روها
        عابرانی
        با سرهای سنبله و گیتار
        تا غرقه کنند کافه‌ها و متروها را
        با ترانه‌هایی که بال می‌زنند به رگ‌ها
         
        به شبانگاهان
        کسی دست نمی‌برد بر شقیقه
        که لمس کند خونِ خستگی را
        و نه دلشوره‌ای به دل
        برای برخاستن به قیامت سایه‌ها
         
        نه چندان سرد
        که جماعتی سق بزنند ماه را
        به کنج‌های تاریک
        و نه چندان تنها و محروم
        که بیافکنند خود را
        از پل‌های حرمان و
        دروازه‌های طناب
         
        آی!
        بیافکنید!
        این لعبتِ پشمینه را
        و گوش فرا دهید!
        به صدای نقبی
        که به جانب شما می‌کَنَند
        تهیای قاشق‌ها و بیل‌ها
        به خاکستری که هم‌اینک می‌جَوَد
        رودها و سبزینه‌ها را.
         

        13 /  آذرماه / 1400
        حسین صداقتی
        ۲
        اشتراک گذاری این شعر

        نقد و آموزش

        نظرات

        مشاعره

        کاربران اشتراک دار

        محل انتشار اشعار شاعران دارای اشتراک
        کلیه ی مطالب این سایت توسط کاربران ارسال می شود و انتشار در شعرناب مبنی بر تایید و یا رد مطالب از جانب مدیریت نیست .
        استفاده از مطالب به هر نحو با رضایت صاحب اثر و ذکر منبع بلامانع می باشد . تمام حقوق مادی و معنوی برای شعرناب محفوظ است.
        0