سایت شعرناب محیطی صمیمی و ادبی برای شاعران جوان و معاصر - نقد شعر- ویراستاری شعر - فروش شعر و ترانه اشعار خود را با هزاران شاعر به اشتراک بگذارید |
|
||||||||||||
کلیه ی مطالب این سایت توسط کاربران ارسال می شود و انتشار در شعرناب مبنی بر تایید و یا رد مطالب از جانب مدیریت نیست .
استفاده از مطالب به هر نحو با رضایت صاحب اثر و ذکر منبع بلامانع می باشد . تمام حقوق مادی و معنوی برای شعرناب محفوظ است. |
زیباست ولی چون اجازه ی نقد داده اید با کمال احترام نکاتی را بعرض میرسانم
اولا اینکه سروده تان یک دست نیست چهار مصراع اول با سایر مصراعهاتیان از نظر وزن و آهنگ متفاوت است و از این مصراع - که تقریبا خودش یک بیت است
" اسم تو جاری به زبان من است،عشق تودر روح وروان من است"
سروده تان حال و هوای دیگری میگیرد و خوشاهنگ تر و موزون تر میشود
البته در این قسمت هم بعضی از مصراعهایتان اشکال کوچکی در وزن دارد که عرض میکنم
در این مصراع مشکل وزنی دارید
توبه کنم با همه آشنایی ،برای تو شوم فقط رهگذر"
مثلا میتوانید بفرمایید
" توبه کنم با همه ی معرفت ، تا که برای تو کنم بندگی"
یا این مصراع که اشکال وزنی دارد
"توبه ی من این دفعه هم مرگ است،عشق تو از درون من داد کرد"
مثلا میتوانید بفرمایید
" تو به یِ من توبه یِ گرگ است و مرگ" گرچه دل از عشق تو فریاد کرد
و در این مصراع فقط یک کلمه مشکل ایجاد کرده است
"چشم نداشتم که ببینم تورا،دیدن تو باز مرا شاد کرد "
که باید بفر مایید
" چشم ندارم که ............) بقیه درست است
امید وارم نقدم به روحیه نقد پذیرتان ببخشید
با احترام