جمعه ۲ آذر
تولد امیرالمومنین (ع) شعری از دانیال حمیدی
از دفتر آیینی-اهل بیت نوع شعر غزل
ارسال شده در تاریخ شنبه ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۸ ۱۸:۴۳ شماره ثبت ۷۳۸۴۴
بازدید : ۵۵۳ | نظرات : ۱۳
|
آخرین اشعار ناب دانیال حمیدی
|
"برای بردن نامت گل از گلم وا شد"
به لطف ایزد مَنّان کنم آغاز این دفتر
نویسم بر سر دیوان ،الهی بسمه حیدر
صد و ده مرتبه گشتم به دور خانه ی کعبه
ولیکن چیست در رازش که عالم تا صف محشر
که حیرانند و مات از آن،چه کس بوده دراین خانه؟
چه کس بالا برفته از میان دوش پیغمبر
چه کس بشکسته بت ها را درآن اوضای سردرگم
که پیچیده میان خنده اش بوی خوش عنبر
چه کس کنده زِ جا در را که جبرییل العجب گفته
ملقب گشته در عالم به نام فاتح خیبر
به غیر از مرتضی که خود نگین عالم هستی است
چه کس داده به سایل در نماز از لطف انگشتر
"علیٌ حٌبٌه جَنَه ، قسیمٌ النار و الجنه"
بُوَد یک قطره و یک جرعه از این بحر پر گوهر
چو گشتم دور ایوانت تپش در قلب من افتاد
صد و ده مرتبه گفتم علی نور خدا محور
من و مدح علی ، آن ساقی کوثر ، کجا اصلاً
دِگَر خاموش می گردم برای من همان بهتر
|
|
نقدها و نظرات
|
ممنون | |
|
درود فراوان بر شما بانو از ایزد منان خواستار سلامتی و موفقیت دارم | |
|
نظر لطف شما بزرگواران هست | |
تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.
بسیار زیبا و شورانگیز بود
یا علی مددی