جمعه ۲۵ آبان
روز معلم را گرامی میدارم شعری از عباس یزدی (طوفان)
از دفتر یادها نوع شعر
ارسال شده در تاریخ شنبه ۹ ارديبهشت ۱۳۹۱ ۰۸:۲۶ شماره ثبت ۶۵۷۰
بازدید : ۱۴۳۸ | نظرات : ۱۷
|
دفاتر شعر عباس یزدی (طوفان)
آخرین اشعار ناب عباس یزدی (طوفان)
|
این شعر را نقدیم میدارم به دبیر خوبم { آقای عباس مدنی که ما بنام آقای (ماندگار )او را میشناختیم} و در سالهای ۵۶-۵۷ درس مقاومت و ایستادگی و گذشت و ایثار را به من آموخت
ای کاش این سروده ام را ببیند
غلام ِ همت ِ آموزگارم
مرا بنموده ره سوی نگارم
به من داده بسی اندرز و ایمان
هر آنچه را به دفتر مینگارم
تولی و تبری درس او بود
تمام ِ درس او آمد به کارم
چو افتادم گهی در دام غفلت
تشر زد ، گرگ و روبه را شکارم
ندیدم من ازو جز درسی از عشق
علوم و معرفت هر انچه دارم
اگز گردون مطیع خود نمودم
ز دانش صاحب این افتخارم
زموز عشق و هستی را بیآموخت
که اینک حاکم لیل و نهارم
چراغ راه من شمع وجودش
ز انوار وجودش چون بهارم
عنایت گر شود از سوی یزدان
ره ِ او را به فردا می سپارم
ازین (طوفان) که در قلبم نهفته
همیشه همچو نامش ماندگارم
|
|
نقدها و نظرات
تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.