دوستانی که در انجمن های شهر ِخود ، اوقاتِ خوب و خوشی را میگذرانند ، گهگاه سوءتفاهماتی را تجربه کرده اند که اغلب گذرا و گاه جالبند ...
از جمله میتوان از انتظار بعضی از دوستان یاد کرد که مایلند با احترامات علیحده و خارج از نوبت ، به سرودن اشعار خود اقدام کنند ...
متاسفانه گاه این توقع و انتظار به اعتراض به مجری صبور و زحمتکش و حتی قهر می انجامد ...
با این مقدمه ی نسبتا طولانی میخواستم شعری را که به همین مناسبت
سروده ام را تقدیم کنم :
شاید به درد ِ انجمن شما هم خورد !!!! شاید ...
.............................................................................................
گفت با من حکیم فردوس
در همین انجمن حوالی عید
بعدِ احوالپرسی از بنده
خبر از حالِ انجمن پرسید
با ادب گفتمش که اینجا را
"دختِ ایران زمین" نموده پدید
هست سالارِ انجمن ایشان
از تبار و سُلاله ی جمشید
نامِ نامی ِّ حضرت ِ عالی
میدرخشد بتارُکش چون شید
آخر ِ هفته ،می توان اینجا
نُخبگان ِ ندیده ای را دید
غزل و ساز و طنز میگویند
از زن و مرد ، تا مراد و مرید
میتوان از جوان ِ گمنامی
شاهکاری ز شعر نو بشنید
آفرین گفت و مرحبا فرمود
از تهِ دل حکیم ، می خندید
من که دیدم حکیم خندان شد
گفتم اینگونه ، با کمی تردید
گفتمش عرض مختصر دارم
گر چه ضعفی نمیتوان نامید
گر تذکر دهید ،مجری را
که :به نوبت صدایشان بکنید
نکند یک زمان زبانم لال
جای مهسا ،صدا کند مهشید
شد پریشان جکیم و ناراحت
دل ِ بینندگان ، به سینه تپید
گفت ای جوجه شاعر غافل
جای تقدیر ، یاوه می بافید
باید یک روز جای او باشید
تا دبیران چنین ، نیازارید
زین همه حرمت ُ پذیرایی
نیست انصاف تا چنین گویید
باز میکرد زمین دهانش را
باز میشد خدا دهان زمین
تا که من را ز شرم می بلعید
در همین حال همسرم گفتا
از چه خوابی چنین مچاله شدید
شکر کردم ، که کارِ نابابی
کس در این انجمن ز بنده ندید
.....................................................................................
اصفهان - تابستان 95
گر چه ضعفی نمیتوان نامید
گر تذکر دهید ،مجری را
که :به نوبت صدایشان بکنید
نکند یک زمان زبانم لال
جای مهسا ،صدا کند مهشید
به به
چقدرزیبا وطنازانه ودرعین حال
تاثیرگذارو تفکربرانگیز
براووووووووووووو استاد
کیفورمان کردی اول صبحی با این خواب قشنگت
همیشه زیبا وبروز می نویسی
خدایی یه معضلی که توانجمناهست همینه دیگه همه می خوان که اون اول مجلس شعربخونند اونم یکی دوساعت بلندگودستشون باشه
توهمین انجمن خودمونم همینجوریه همه می خوان اون بالای صفحه باشندهمیشه اما هیچ گونه فعالیتی هم ندارند دست روی دست می ذارند وفقط اعتراض می کنند
خوب اشاره ای داشتید
احسنت خدایی مدیریت این جور جاها برای مجری سخته چون من خودمم هم گاهی دیدم ازاین نمونه ها وازنرزدیک آشنایم با کار اجرا وتواین انجمن هم مدیریت سخته ونمیشه دل همه رو بدست اورد
موفق باشید استادبا اخلاق وبامرامم