دوشنبه ۵ آذر
|
دفاتر شعر ابوذراکبری(شبگردنیشابوری)
آخرین اشعار ناب ابوذراکبری(شبگردنیشابوری)
|
سلام ای آسمانهای مه آلود
سلام ای روزگاران پرازدود
خداحافظ صداقت،پول وثروت
سلام ای فقروفحشاوخیانت
سخنهایی که می آیدبه دنبال
تمامی باشدازاین سینه ی کال
تمام صحبت ازنان شبانه است
به دورازحرفهای عاشقانه است
عدالت راکجابایدبجوئیم؟
حقیقت راکجابایدبگوئیم؟
یکی اندیشه صدسال دیگر
شعارش کردوخوددرحال دیگر
یکی حرف ازتمدن پیش آورد
که بااعمال خوددل ریش آورد
وآن دیگرعدالت رابیان خواند
تمام نان ماازسفره ها راند
یکی امیددفع صدبلاداشت
به همراهش کلیدی ازطلاداشت
همه غرق تماشای شعاریم
به امیدرسیدن بی قراریم
همه افکارصدساله هدرشد
به نفع حضرت صاحب نظرشد
تمام پول هارادسته می کرد
تمام باغ هاراپسته می کرد
تمام گفتگوهاگشت آزاد
واسلام وتمدن دادبرباد
همه میش اندودنیابی ریاشد
تمام حرمت وحجب وحیاشد
عدالت راچنان اوپرورش داد
که مرگ بی کسان راگسترش داد
کلیدش باامیدی سوی تدبیر
ولی نگشوداوهم قفل زنجیر
چراغ خانه راخاموش کردند
تمام سهم ما را نوش کردند
ولی شبگرد امیدی دگرداشت
ولای رهبری درجان وسرداشت...
|
نقدها و نظرات
تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.
سروده زیبا و دلنشین
مبین مشکلات جامعه