سایت شعرناب محیطی صمیمی و ادبی برای شاعران جوان و معاصر - نقد شعر- ویراستاری شعر - فروش شعر و ترانه اشعار خود را با هزاران شاعر به اشتراک بگذارید

منو کاربری



عضویت در شعرناب
درخواست رمز جدید

اعضای آنلاین

معرفی شاعران معاصر

انتشار ویژه ناب

♪♫ صدای شاعران ♪♫

پر نشاط ترین اشعار

حمایت از شعرناب

شعرناب

با قرار دادن کد زير در سايت و يا وبلاگ خود از شعر ناب حمايت نمایید.

کانال تلگرام شعرناب

تقویم روز

جمعه 10 فروردين 1403
  • همه پرسي تغيير نظام شاهنشاهي به نظام جمهوري اسلامي ايران، 1358 هـ‌.ش
20 رمضان 1445
  • شب قدر
Friday 29 Mar 2024
    به سکوی پرتاب شهرت و افتخار ،نجابت و اقتدار ... سایت ادبی شعرناب خوش آمدید مقدمتان گلباران🌹🌹

    جمعه ۱۰ فروردين

    نوحه واحسینا

    شعری از

    جاسم ثعلبی (حسّانی)

    از دفتر قهر سرنوشت نوع شعر قصیده

    ارسال شده در تاریخ شنبه ۲۵ مهر ۱۳۹۴ ۱۹:۵۴ شماره ثبت ۴۱۴۳۳
      بازدید : ۷۰۵   |    نظرات : ۵

    رنگ شــعــر
    رنگ زمینه

    نوحه واحسینا
    یاورم در سختی ها با اشکِ سردم
    حیرتم از ترک اسبم ، دل می رنجم
    جسمم افتاده  زرو یا روی پشتم
    الوداع ای زینبا با خون نوشتم
    خواهرم دستم بریده دیدی انگار
    ریزشِ خونش کشیده زیر آوار
    عذر می خوام ، عذر می خوام
    ***
    وقتی شمشیرم کشیدم دیدم آهش
    پا کشیدم از سوارم در کنارش
    روی عهدم، سنگِ دردم، مرد بارش
    بی قرارم، سر فرازم، در مزارش
    ساقی کوثر زلالم دل می بیند
    قافله تشنه به راهم می نشیند
    دو کفم از ته بریده ، بارش خون
    خستگی از تن کشیده رنگ بارون
    عذر می خوام ،عذر می خوام
    ***
    بی برادر در سفر زینب ندیده
    حسرت غمخواریش در دل شنیده
    ای خدا ظلم و ستم خوابیده در تن
    طفل تشنه خسته از پیکار دشمن
    واحسینا ، واحسینا
    ***
    جسد خفته به خون یاران چه زیبا
    در کنار زینبا جوشیده دریا
    خیمه ها آتش زدن، بوی عزا شد
    حزن اندوه نهان بر دل روا شد
    سر سردار سفر بر نیزه بردن
    گریه ها با تشنگان آویزه کردن
    وا اما ما ، وا اماما
    ***
    خادم اهل بیت:
    جاسم ثعلبی (حسّانی) 25/07/1394
    17/10/2015
    ۴
    اشتراک گذاری این شعر

    نقدها و نظرات
    تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.


    ارسال پیام خصوصی

    نقد و آموزش

    نظرات

    مشاعره

    کاربران اشتراک دار

    محل انتشار اشعار شاعران دارای اشتراک
    کلیه ی مطالب این سایت توسط کاربران ارسال می شود و انتشار در شعرناب مبنی بر تایید و یا رد مطالب از جانب مدیریت نیست .
    استفاده از مطالب به هر نحو با رضایت صاحب اثر و ذکر منبع بلامانع می باشد . تمام حقوق مادی و معنوی برای شعرناب محفوظ است.
    0