جمعه ۲ آذر
دروغ شعری از جعفر جمشیدیان تهرانی
از دفتر شعرناب نوع شعر غزل
ارسال شده در تاریخ سه شنبه ۳۰ تير ۱۳۹۴ ۱۰:۴۳ شماره ثبت ۳۸۹۹۸
بازدید : ۴۳۷ | نظرات : ۶۰
|
دفاتر شعر جعفر جمشیدیان تهرانی
آخرین اشعار ناب جعفر جمشیدیان تهرانی
|
ز دست رفته دگر گوئیا مهارِ دروغ
و رونقی بگرفته است روزگارِ دروغ
تصّوریست تو گوئی برای مردم ما
که زندگی نتوان کرد جز کنارِ دروغ
به غیر مرفین و تریاک و بنگ در امروز
اگر نرفت دروغ از دهان،خمارِ دروغ
ز یک گروه نباشد چنین پدیده شوم
ز اولیای امور است بی شمار دروغ
یکی چنان زده طبل دروغ بی پروا
سزد اگرش نام گشته شهریار دروغ
دروغ چون که روان هم ز چشمه بالاست
شدیم غرق در این رودِ چون بحارِ دروغ
شنیده ام ز شهی از هخامنش گفته است
خدای حفظ کند کشور از شرارِ دروغ
کنون بر آر سراز خاک و ، بین که کشور تو
گرفته نام نه ایران، ولی دیارِ دروغ
|
|
نقدها و نظرات
تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.