شنبه ۳ آذر
|
دفاتر شعر جاسم ثعلبی (حسّانی)
آخرین اشعار ناب جاسم ثعلبی (حسّانی)
|
کاخ رویایی
روزگارم کاخ رویایی نگشت
زندگی را بر خلاف آرزوهایم گذشت
درد و غم کوبیده خوردم چون کباب
زرگری کرده صفاتم چون لعاب
رنگ و روی ماتمم هم رنگ روز
سیل می آید روان با اشک و سوز
خواب می دیدم نوای عاشقان
دور می دیدم دعای بندگان
مثل بلبل بی غرض چه چه زدم
چون کلاغ نیمه شب سایه بدم
کاشتم گلهای رنگین در بهار
صد غریبه مالکش شد لاله زار
سختی کار و کشیدم بی درنگ
روی دوشم بار کردم کوه سنگ
سود جویان در کمین خستگان
بد نگار سوژه ها در بند جان
غم پرستان سروران و موبدان
بی گناهان رود و خاک آب و نان
عدل و بخشش کوچ کرده از دیار
موج دریا خفته در سر نیش مار
آه و ناله گو به قبرستان رسید
جهل و نادانی به درباری کشید
تور خوشبختی بدان عزت خرید
دوره ی خوش رویی حسانی ندید
30/02/1394
20/05/2015
|
نقدها و نظرات
تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.