پنجشنبه ۱ آذر
|
دفاتر شعر امیر علی مطلوبی (سخن سنج تبریزی)
آخرین اشعار ناب امیر علی مطلوبی (سخن سنج تبریزی)
|
هم نظر
می روی بی خبر؟
پس چه شد عهد ِ ماندن به صبر؟
گــــر بـُـریـــدی بــگــــو تــا بــبــنــدم کـمــــر
تــا کـجـــا می روی؟ بـــا هـمـیـم؟
با توام،همسـفر
تا به سر
*
*
هم سرشت
هر چه زیبــا و زشت
گــــر بـبـیـنـم قـبـــولـش کـُنـم
بــا تــوام تـــا جـهـنــّم وَ یــا تــا بـهـشـــت
هر مکان با تو رفتن خوش است
دیر و مسجد،کنشت
خاک و خشت
**
**
جسارتا توضیح کوتاهی در مورد این وزن:
وزن این شعر زلال در بحر متدارک است که به آن غریب و جدید هم میگویند
و اسامی دیگری نیز دارد،بحری است از دایره ی متّفقه و اجزای اصلی آن ( 4 )
بار فاعلن است.
فعلن (4) بار نیز از ازاحیف مخبون این بحر میباشد.
فاعلن
فاعلن فاعلن
فاعلن فاعلن فاعلن
فاعلن فاعلن فاعلن فاعلن
فاعلن فاعلن فاعلن
فاعلن فاعلن
فاعلن
_______________
مطلوبی(سخن سنج تبریزی
|
|
نقدها و نظرات
تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.