يکشنبه ۴ آذر
(( بانک الفت )) شعری از علی رحمانی ( درویش )
از دفتر سرشک قلم نوع شعر غزل
ارسال شده در تاریخ جمعه ۲۴ خرداد ۱۳۹۲ ۱۶:۴۹ شماره ثبت ۱۳۷۸۳
بازدید : ۹۵۳ | نظرات : ۳۹
|
دفاتر شعر علی رحمانی ( درویش )
آخرین اشعار ناب علی رحمانی ( درویش )
|
محبت در جهان مانند وام است
نزولش بر مسلمانان حرام است
ربای الفت و سرمایه ی دل
به یمن گردش پول سهام است
حساب دل که مملو از صفا شد
میان دفتر عرض و سلام است
برای نوبت آن وام سنگین
امیدم بر قرار یک پیام است
اگر چه در حسابم خنده پر شد
نشاط اعتبارش با دوام است
به انانکه حساب لب گشودند
جوایز هدیه های ناتمام است
روان شد تا حساب جاری من
شنیدم نوبت من در قیام است
به روی دسته چک های محبت
نوشته : این حساب التیام است
برو از بانک الفت جستجو کن
رئیس تازه اش والا مقام است
سوای سفته و چک های رنگی
تمام سکه هایش سرخ فام است
اگر چه زندگی تلخ است وشیرین
مثال آیینه در خشت خام است
نشو ضامن به غیر از دلبر خود
که بیگانه چو مرغ پشت بام است
بگو *درویش* زبان سرخ شاعر
به مثل تیغ بران در نیام است
|
|
نقدها و نظرات
تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.