جمعه ۲ آذر
به گریه در نشسته ام شعری از الیاس امیرحسنی
از دفتر تمرین عشق نوع شعر نیمائی
ارسال شده در تاریخ دوشنبه ۲۲ شهريور ۱۴۰۰ ۱۲:۰۰ شماره ثبت ۱۰۲۸۳۲
بازدید : ۲۲۱ | نظرات : ۲
|
آخرین اشعار ناب الیاس امیرحسنی
|
به گریه درنشسته ام
به حال شیر پنج شیر
به حال این دُر دری
به گریه درنشسته ام
به حال بلخ و بامیان
به حال غزنه وهرات
کجاست شاه غزنوی؟
کجاست نصر موشکان
به گریه درنشسته ام
از این سقوط کابل و
وزین فرار مردمان
به گریه درنشسته ام
به حال دختران ،زنان
و کودکان و مادران
کجاست شاه غزنوی؟
کجاست سهل زوزنی؟
کجاست فضل بیهقی؟
کجاست آن سنایی و کجاست پیر معنوی؟
کجاست خسرو قباد؟
به گریه در نشسته ام
هراس را ز طالبان
از این ددان وحشی و از این حرامزادگان
کجاست پور زال زر؟
کند قیام تا مگر
وطن رها شود رها
ز قوم پشم و خشم ها
🌸
🌸
🌸🍀🍀🍀🍀🍀
|
نقدها و نظرات
تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.
بسیار زیبا و مبین مشکلات جامعه جهانی بود
امید که شر جنایتکاران از بلاد مسلمین کم شود