جمعه ۲ آذر
چشم آبی ها (طنز) شعری از الیاس امیرحسنی
از دفتر تمرین عشق نوع شعر مثنوی
ارسال شده در تاریخ شنبه ۱۶ مرداد ۱۴۰۰ ۱۷:۳۶ شماره ثبت ۱۰۱۷۲۰
بازدید : ۲۲۵ | نظرات : ۸
|
آخرین اشعار ناب الیاس امیرحسنی
|
وای از این چشم آبی ها
باعث این همه خرابی ها
وارث حیله های نفسانی
موجب رنج های انسانی
خادمان کلک ریا غفلت
عاملان فراق تا هجرت
نقشه پرداز این دو رنگی ها
همنشین خروس جنگی ها
ناجیان ایادی شیطان
رهزنان مسالک عرفان
الغرض کن فرار از این ها
یعنی از این شگفت آیین ها
این عزازیل های رنگ و جنگ
ممتحن های کام و نام و ننگ
می کشندت به خنده ای یک بار
می برندت به غمزه ای بسیار
قوم تاریک ساز رویاها
خشک سازان آب دریاها
قوم ضالین عشق وایمانند
در دغل اوستادوسلطانند
معدن بغض و کینه وحسدند
بد دل وبدرگ و قشنگ در جسدند
باز گرد و به من نگاهی کن
چشم هارا ببند وآهی کن
|
نقدها و نظرات
تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.
بسیار زیبا و بجا بود
موفق باشید