⚘⚘⚘⚘⚘⚘⚘⚘⚘⚘
تقدیم بااحترام به روحِ سرافرازِ
سردارشهید حاج قاسم سلیمانی
باصدای : استاد صادق کیانی
دَهانِ حادثه پُر گشته از حدیثِ فراق...
حکایتِ شب وُ تنهایی وُ ... نبودِ چراغ
شبیهِ ظُلمتِ یک کهکشانِ بی خورشید....
چنانکه گِردبادِ وَرطه در غنودِ باغ ...
مِثالِ چیدنِ پَرهای بالِ مرغابی ....
وَ عینِ تَنگِ نَفس های سَردِ رودِ عراق
تصورِ خَفقانی به حدّ ِ مرگِ نسیم
شَدیدِ واضحِ گریه "حزین سرودِ" داغ
شُده ست مَرثیه ، تصنیفِ این حماسه نَغز
"چکامه خانه ی" درد است کُنجِ دودِ اُتاق
هجومِ خَنجرِ از پُشت ِ نارفیقِ عَدو
وَ انفجارِ تلخیِ تَب ِ کبودِ رواق.....
تمامِ ماهیت و هَستی و وجودِ عشق
وِداعِ تُردِ شقایق که پَرگشود آفاق
⚘سپاس از لطف استاد صادق کیانی عزیز
بر این دلگویه ام
دوازدهم فروردین ماه ۱۴۰۰ ه . ش⚘
⚘⚘⚘⚘⚘⚘⚘⚘⚘⚘
چون "اشکِ دائم" تو به پِلکِ چشم ها آیَت
تو عینِ بارانیّ و بر چشمان قدمهایت
قدرِ فزونَت کِی به قابِ فهم ها گنجد؟
بی حدِ اقیانوس ها نه کهکشان جایت
حرفِ ارادت نیست جز این از ندای دل:
کآبادی و سامانِ دوران جمله سَرسایَت
مَعنای شفّافِ خلوص و هِمّتی بیدار
در قلبِ نورانیّ تو ... در درکِ والایَت
در فکرِ خود نه فکرِ آسایش برای خلق
خواب و خوراک از تو رُبود این لطفِ پیدایَت
تو مرد بودی ، مرد ماندی ، مرد جنگیدی
هرگز نبودَت ذرّه ای از کرب پَروایت
بَلوا و آشوبِ حقیران چون بَلا آورد
ایثارِ بی پایانِ تو حُکمِ سَراپایت
سربازِ تن چاکی تو ای سرلشکرِ عشّاق
"یادِحسین و حسِ عاشورا " ست حلوایت
سردارِ دلهایی ، شرافت را عَلَمداری
افراشته غیرت به دستِ پاکِ تو رایَت
ایزد ز تو راضیّ و زهرا از تو خشنود است
این ست هنر "جامِ شهادت" هم گوارایت
⚘⚘⚘⚘⚘⚘⚘⚘⚘⚘⚘⚘⚘⚘
بسیار بسیار زیباست
باآرزوی سالی سرشار از سلامت و سعادت و دل خوش برای شما بانوی بزرگوار