شنبه ۳ آذر
زندگی در اکنون جاری است شعری از احمد پناهنده
از دفتر نغمه ی دل نوع شعر سپید
ارسال شده در تاریخ يکشنبه ۱۰ خرداد ۱۳۹۴ ۰۵:۴۴ شماره ثبت ۳۷۴۲۰
بازدید : ۴۱۹ | نظرات : ۱۵
|
آخرین اشعار ناب احمد پناهنده
|
زندگی در اکنون جاری است
همیشه
نگاهم به جلو می چرخد
اکنون را نفس می کشم
و لحظه را عاشقم
زیرا
تا وقتی هستم
در لحظه هستم
و این لحظات است
که زنده بودنم را معنا می بخشند
آنچه گذشت
دست نیافتنی است
آنچه نیامده است
از دستمان کوتاه است
پس می ماند اکنون
یعنی همین لحظه
که هیچگاه کهنه نمی گردد
و خوشا آنان
که قدر ِ لحظات را می دانند
و زنده بودن را
زندگی می کنند
احمد پناهنده ( الف. لبخند لنگرودی)
* این شعر با نگاه علم فیزیک ِ کوانتم و حساب احتمالات سروده شده است.
زیرا در علم فیزیک کوانتم، ذرات هیچگاه مکان ثابتی ندارند.
اما با علم احتمالات و معادله شرودینگر می توان بطور احتمالی در یک لحظه بسیار کوتاه که از تصور خارج است، ذره را در مکانی ثابت و ایستاده فرض کرد و در یک حرکت دورانی، موجی و خطی موقعیت ماده را محاسبه کنند.
فراموش نکنیم که با همه ی این محاسبات دقیق هنوز در احتمالات هستیم.
یعنی می تواند ذره ای را که ما طبق معادله ی شرودینگر محاسبه کردیم، همانجا نباشد.
من اسمش را گذاشتم لحظه و این شعر ِ در لحظه ی کنون بودن را عاشقم، سروده ام.
|
|
نقدها و نظرات
تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.