چهارشنبه ۱۶ آبان
وقت آن است شعری از سيدمحمدمعالی
از دفتر شكست نوع شعر سپید
ارسال شده در تاریخ دوشنبه ۴ خرداد ۱۳۹۴ ۱۰:۱۱ شماره ثبت ۳۷۲۴۹
بازدید : ۲۶۷ | نظرات : ۲۹
|
آخرین اشعار ناب سيدمحمدمعالی
|
وقت آن است که آتش بزند
برشب تار!؟
یک اِشارت سرانگشت کند
خاك به نور !؟
یک بغل باز، به حرمت
بنشینی بردوست !؟
حرف دل ، سِرمگوئی ست
نگوئید به روز!؟
یک قدم مانده به تقدیر
رهاشید ، زِخشم !؟
پر، پرواز گشائید به آن
نیلی دور !؟
وقت آن است که افسانه وافسون
گذارید، کنار
بارصدقافله را
خالی زهرجيب كنید !؟
وقت آن است ، ی کم مرحمتی هم
به دل خویش کنید !؟
بعدازآن ، فکردگر بردل درویش کنید
تا که چشم، رِندوهوس باز ودلش سودائی ست
دامن از دست نهید
فکر دگربازکنید
آن گلی را ،که دوصدخار به پهلوش نشست
به کف لایق یک
عاشق گلکار کنید !؟
محمد
|
نقدها و نظرات
تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.