سایت شعرناب محیطی صمیمی و ادبی برای شاعران جوان و معاصر - نقد شعر- ویراستاری شعر - فروش شعر و ترانه اشعار خود را با هزاران شاعر به اشتراک بگذارید

منو کاربری



عضویت در شعرناب
درخواست رمز جدید

اعضای آنلاین

معرفی شاعران معاصر

انتشار ویژه ناب

♪♫ صدای شاعران ♪♫

پر نشاط ترین اشعار

حمایت از شعرناب

شعرناب

با قرار دادن کد زير در سايت و يا وبلاگ خود از شعر ناب حمايت نمایید.

کانال تلگرام شعرناب

تقویم روز

جمعه 31 فروردين 1403
    11 شوال 1445
      Friday 19 Apr 2024
        به سکوی پرتاب شهرت و افتخار ،نجابت و اقتدار ... سایت ادبی شعرناب خوش آمدید مقدمتان گلباران🌹🌹

        جمعه ۳۱ فروردين

        پست های وبلاگ

        شعرناب
        اعتیاد به اینترنت وعوارض آن 1
        ارسال شده توسط

        الهه انتظاری(شقايق)

        در تاریخ : پنجشنبه ۱۶ مرداد ۱۳۹۳ ۰۱:۴۳
        موضوع: آزاد | تعداد بازدید : ۹۸۵ | نظرات : ۲۹

        در دنیایی زندگی می کنیم که بیش از یک میلیارد نفر به اینترنت دسترسی دارند. جمعیت ایالات متحده آمریکا در سال 2006، 299 میلیون بود. تقریباً 220 میلیون آمریکایی به اینترنت دسترسی دارند و 40درصد از آنها از اینترنت پر سرعت بهره می برند. بچه ها برای گرفتن اطلاعات، سرگرمی و ایجاد رابطه به اینترنت متصل می شوند. تعداد پیام های کوتاهی که روزانه ارسال می شود بیشتر از جمعیت جهان است.
        به گزارش پایگاه اطلاع رسانی پیشگیری نوین، آمریکایی ها برای دریافت اطلاعات، سرگرمی و ایجاد رابطه به اینترنت متصل می شوند. استفاده از اینترنت سریع تر از تلفن، تلویزیون، رایانه، بازی های ویدئویی و... رشد می کند. اینترنت امکاناتی مثل ایمیل، چت، قابلیت خرید و فروش و سرویس های آنلاین را در اختیار کاربران قرار می دهد.
        مردم وقتی می شنوند کسی در استفاده از اینترنت مشکل دارد، شک می کنند.
        چند نکته مهم درباره استفاده از اینترنت
        1- زنان بیشتر از مردان آنلاین می شوند.
        2- 50 درصد از افرادی که آنلاین می شوند در مورد سن، وزن، شغل، وضعیت تاهل و جنسیت شان دروغ می گویند.
        3- 20درصد افرادی که آنلاین می شوند، تاثیر منفی این کار را در زندگی خود مشاهده  می کنند.
        4- تقریباً 50 درصد از مشکلات خانوادگی به اینترنت مربوط است.
        5- 11درصد افرادی که آنلاین می شوند به تدریج به اینترنت معتاد می شوند.
         
        چطور چیزی که آن قدر سالم و ایمن به نظر می رسد می تواند مخرب باشد؟ مشکل اصلی آن است که مشکل را درک نمی کنیم.
         
        آدم ها می توانند هر جا بروند، هر چیزی ببینند و هر کاری بکنند. در اینترنت می توانند بدون آن که دغدغه آدم واقعی بودن را داشته باشند، هر طور که دوست دارند رفتار کنند.
         
        مشکلات
         
        اینترنت مشکلات بسیار زیادی دارد که روز به روز در حال افزایش است. تقریباً 20درصد کسانی که آنلاین می شوند با یکی از مشکلات زیر دست و پنجه نرم می کند:
        1- غفلت های شخصی
        2- چک کردن ها و کلیک کردن های اعتیاد گونه
        3- انزوا و مردم گریزی
        4- پایین آمدن بازده کاری
        5- افسردگی
        6-  مشکلات زناشویی
        7- اعتیاد جنسی
        8- سوءاستفاده از اینترنت در محل کار
        9- ناتوانی در تحصیلات
         
        آیا شما هم به اینترنت اعتیاد دارید؟
         
        استفاده از اینترنت برای کاربرانی که کمتر از دو ساعت در هفته آنلاین می شوند، هیچ مشکلی ایجاد نمی‌کند. کسانی که بیش از 18 ساعت در هفته آنلاین می شوند، بیشتر در معرض مشکل هستند. اعتیاد به اینترنت با هیچ روش خاصی قابل تشخیص نیست. این اختلال، اختلال اعتیاد به اینترنت نام دارد. هیچ معیار خاصی برای سنجش آن وجود ندارد، اما تشخیص این مشکل تقریباً راحت است. یک کاربر معتاد بیش از 10 ساعت در روز برای مصارف غیر کاری آنلاین می شود. پاسخ به سوال " آیا به اینترنت معتادم؟ " به چهار سوال زیر وابسته است:
         
        1- وقتی آنلاین هستید، با چت و سایت گردی کردن حس خوبی پیدا می کنید؟
         
        2- مدت زمان آنلاین بودن تان روزانه افزایش پیدا می کند؟
         
        3- وقتی را که باید به انجام کار دیگری بگذرانید، به آنلاین شدن اختصاص می دهید؟
         
        4- تلاش کرده اید این رویه را کنار بگذارید و موفق نشده اید؟
         
        زمانی که باید وقتتان را صرف کار دیگری بکنید اما میل شدیدی به آنلاین شدن احساس می کنید، یعنی به اینترنت معتاد هستید. " غذا خوردن یادتان می رود؟ " یا " ساعت 3 صبح که برای رفتن به دستشویی از خواب بیدار می شوید ایمیلتان را چک می کنید و بعد دوباره می خوابید؟ " چک کردن ایمیل شبانگاهی نوعی اعتیاد اینترنتی است.
         
        جامعه اینترنتی
         
        برای بسیاری از افراد اینترنت مکانی برای یافتن دوست است.
        نیازی نیست که بیرون بروید و با آدم های واقعی دوست شوید. می توانید پشت میزتان بنشینید، فعالیت های زیادی انجام دهید وهر زمان علاقه داشتید وارد دنیای مجازی شوید.
        وارد شدن به دنیای مجازی اینترنت شجاعت زیادی نمی خواهد. وقتی واردش شوید، به هر جایش می توانید سرک بکشید. به این دلیل رفتارهای اجتماعی و جنسی در آن قابل پیشگیری و پیگیری نیست.
        وقتی افراد صداقت نداشته باشند و رفتارهایشان غیر قابل کنترل باشد، تاثیرات مختلفی بر روابط آنها خواهد گذاشت. صداقت، یک رنگی و جوابگویی در دنیای اینترنت خیلی کمتر از مدرسه، محل کار و جامعه است.
        این روزها اینترنت عامل تاثیر گذاری در خانواده ها و زندگی های زناشویی شده است. در برخی موارد، خیلی از روابط به خاطر همین مسئله فروپاشیده می شود. استفاده بیش از اندازه از اینترنت می تواند انزوای اجتماعی، فقدان صمیمیت واقعی و افسردگی ایجاد کند.
        خیلی از زن ها، مردها یا خانواده ها به دلیل بروز مشکلاتی که اعتیاد اینترنتی ایجاد کرده برای مشاوره نزد متخصص می روند.
        بسیاری از زن ها با ادعای اینکه همسرانشان روابط جنسی اینترنتی دارند یا به سایت های پورنوگرافی می روند خواهان جدایی هستند. بسیاری از بچه ها شبانه روز پای اینترنت می نشینند و والدین نمی توانند زمان زیادی برای تربیت و بزرگ کردن فرزندان شان صرف کنند.
        اینترنت، نه تنها زمانی که صرف خانواده و جامعه می شود را کم می کند، بلکه زمانی که باید صرف کار کردن شود را نیز محدود می کند. 70 درصد کارمندانی که از اینترنت پر سرعت استفاده می کنند تا یک ساعت از وقت خود را صرف اینترنت گردی می کنند.
         
        شست و شوی مغزی اینترنتی
         
        آنهایی که خیلی از اینترنت استفاده می کنند می گویند که اینترنت شما را عوض می کند. اگر زمان زیادی را در اینترنت سپری کنید، بقیه دنیا به نظرتان غیر واقعی و عجیب  می آید.
        چت های طولانی و کلیک های پشت سرهم، حالتی ایجاد می کند که روان شناسان به آن اختلال گسیختگی می گویند. کاربران اینترنت از واقعیت جدا و وارد دنیای رایانه می شوند.
        بچه ها و حتی بزرگسالانی که زیاد تلویزیون نگاه می کنند وارد خلسه هیپنوتیزمی می شوند. آنها غرق در تلویزیون شده و از واقعیت جدا می شوند.
        یکی از دلایل اعتیاد آور بودن اینترنت، بی انتها، ارتباطی، اجتماعی و اکتشافی بودن تصاویر و اطلاعات بیکرانش است.
        پیش از آمدن اینترنت، زوج ها و فرزندان شب هنگام ارتباطی با دوستان شان نداشتند و وقت شان را صرف خواندن، بازی کردن و تماشای تلویزیون می کردند.
         
        چرا افراد به اینترنت گرایش پیدا می کنند؟
        یکی از دلایلش کنجکاو بودن انسان است. همه ما دوست داریم چیزهای بیشتری ببینیم و کارهای بیشتری انجام دهیم. اکثر ما مسافرت کردن را دوست داریم و وقتی نمی توانیم به مسافرت برویم، دوست داریم کتاب بخوانیم و فیلم نگاه کنیم. اما گذران وقت در اینترنت فقط برای خوشگذرانی نیست.
        با اینکه آنلاین بودن به شما احساس بهتری می دهد اما احساس شما را هم تغییرمی دهد. می تواند نوعی فرار از واقعیت باشد که لزوماً برای شما بهتر نیست. برای خیلی ها خیال پردازی پرچالش، بهتر از واقعیت است.برخی افراد، به برنامه های بی ارزش تلویزیون نگاه و کانال ها را بالا و پایین می کنند.عوض کردن مکرر کانال های تلویزیون پروسه ای رنج آور است که باعث می شود  بقیه افراد اتاق را ترک کنند یا کنترل را از دست فرد بگیرند. اینترنت از این نظر محدودیت زمانی ندارد.
        شاید باور نکنید، مودم های ADSL بیشتر از مودم های دایل آپ اعتیاد می آورند. اکثر افراد وقتی از اینترنت دایل آپ استفاده می کردند حوصله اینترنت را نداشتند. سرعت آن بسیار پایین و خسته کننده بود. اما هنگامی که اینترنت پر سرعت وارد بازار شد همه چیز تغییر کرد. سرعت دریافت اطلاعات اعتیادآور است.
        هر چیزی در اینترنت اکتشافی، هیجان آور و مملو از فرصت های اجتماعی است. افراد وقتی دلیل کار نکردن برنامه یا وب سایتشان را می فهمند احساس می کنند پاداش گرفته اند.
        هر نوع ارتقاء در مهارت های شما ازجمله ارتقاء برنامه یا دسترسی شما به لینک های جدید و جالب می تواند تغییراتی در شیمی مغزتان ایجاد کند. شدید ترین تغییر " هجوم دوپامین " نام دارد.
        دوپامین ماده ای شیمیایی است که تصمیم گیری و تکانش گری مغز را کنترل می کند. این ماده می تواند روحیه و اعتماد به نفس تان را تقویت کرده و به شما احساس لذت می دهد.
         
        روابط جنسی اینترنتی
         
        روابط جنسی اینترنتی به گفت و گوهای جنسی دو طرفه با هدف ایجاد لذت گفته می شود. اغلب افرادی که چنین کاری انجام می دهند اهمیت و تاثیر رفتارشان را دست کم می گیرند چون معتقدند که روابط جنسی اینترنتی، روابط جنسی واقعی نیست. تاسف آور است که خیلی از نوجوانان از 16 سالگی به روابط جنسی اینترنتی اعتیاد پیدامی کنند.
        افراد در دنیای امروز به راحتی می توانند به محتوای جنسی و پورنو گرافیک دسترسی داشته باشند. بچه ها می توانند ساعت های متمادی در اینترنت وقت گذرانی کنند و در این گشت و گذار خواه ناخواه با موضوعات روابط جنسیی برخورد خواهند کرد.بیشترین "هجوم ها" از طرف معتادان اینترنت به وحشی گری ها و بد رفتاری های جنسی است. مردم با خودشان می گویند که فقط یک دقیقه کلیک می کنند و نگاه می کنند اما تاثیرات آسیب زا و تحریک کننده آن اعتیادآور است
        منبع ::اینترنت
        باسپاس ازهمراهیتانخندانک
        ادامه داردخندانک

        ارسال پیام خصوصی اشتراک گذاری : | | | | |
        این پست با شماره ۴۲۳۴ در تاریخ پنجشنبه ۱۶ مرداد ۱۳۹۳ ۰۱:۴۳ در سایت شعر ناب ثبت گردید

        نقدها و نظرات
        تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.



        ارسال پیام خصوصی

        نقد و آموزش

        نظرات

        مشاعره

        کاربران اشتراک دار

        محل انتشار اشعار شاعران دارای اشتراک
        کلیه ی مطالب این سایت توسط کاربران ارسال می شود و انتشار در شعرناب مبنی بر تایید و یا رد مطالب از جانب مدیریت نیست .
        استفاده از مطالب به هر نحو با رضایت صاحب اثر و ذکر منبع بلامانع می باشد . تمام حقوق مادی و معنوی برای شعرناب محفوظ است.
        0