طفلان فلسطین
نابکارانِ جهان اینگونه عصیان میکنند
خون انسان را درونِ شیشه اینسان میکنند
می کُشند آنها زنان و کودکانِ بی دفاع
قلبِ طفلانِ فلسطین را هراسان میکنند
داستان ، خشکاندن یک شاخه و یک برگ نیست
قاتلان هر لحظه جنگل را بیابان میکنند
مدرسه یا نانوایی یا که هر درمانگهی
چون ندارند فرق باهم ، بمب باران میکنند
کار صهیون را به تاریخِ گذشته کس نکرد
آنچه که این جانیان با جان انسان میکنند
چونکه حامی گشته شورای جهانی بر دَدان
هر جنایت را به تندی سهل و آسان میکنند
بغض هر آزاده ای ترکیده از ظلم و ستم
از ستمهایی که اینان بر تن و جان میکنند
قلب (احمد ) را بدرد آورده این جور و ستم
مرگ بر صهیون ، چرا ؟ چون مکرِ پنهان میکنند
پ_ ن : شعر با الهام از این مصرع
(صحبت از پژمردن یک برگ نیست) فریدون مشیری سروده شده است
کشته شدن بیش از هیجده هزار نفر از مردم فلسطین که هفتاد درصد آنها زنان و کودکان می باشد جنایتی وحشتناک است که دل هر انسان آزاده را به درد آورده است
|
سلام پدر گرانقدر استادهمتبار
غزلی نسبتاً خوب است در اعتراض به جنایات اسرائیل و وحشی گری های یک عده سیاست پیشه ی دنیاطلبِ آدم خوار
سلامت و سرافراز بمانید