سایت شعرناب محیطی صمیمی و ادبی برای شاعران جوان و معاصر - نقد شعر- ویراستاری شعر - فروش شعر و ترانه اشعار خود را با هزاران شاعر به اشتراک بگذارید

منو کاربری



عضویت در شعرناب
درخواست رمز جدید

اعضای آنلاین

معرفی شاعران معاصر

انتشار ویژه ناب

♪♫ صدای شاعران ♪♫

پر نشاط ترین اشعار

حمایت از شعرناب

شعرناب

با قرار دادن کد زير در سايت و يا وبلاگ خود از شعر ناب حمايت نمایید.

کانال تلگرام شعرناب

تقویم روز

يکشنبه 23 ارديبهشت 1403
    5 ذو القعدة 1445
      Sunday 12 May 2024
        به سکوی پرتاب شهرت و افتخار ،نجابت و اقتدار ... سایت ادبی شعرناب خوش آمدید مقدمتان گلباران🌹🌹

        يکشنبه ۲۳ ارديبهشت

        هجران و مهجور

        شعری از

        عليرضا يوسفي

        از دفتر شعر طنز پرده نوع شعر افراغ اندیشه

        ارسال شده در تاریخ سه شنبه ۲۶ اسفند ۱۳۹۳ ۰۵:۲۲ شماره ثبت ۳۵۴۵۳
          بازدید : ۵۳۵   |    نظرات : ۸

        رنگ شــعــر
        رنگ زمینه
        دفاتر شعر عليرضا يوسفي
        آخرین اشعار ناب عليرضا يوسفي

        روزي جواني در اين جلفاي فعلي

        گويند كه شد عاشق همچو افسانه ليلي
         
         
        .

        پسرك كه شبي با فكر هم آغوش شد

        به شوق دخترك تا صبح مي آلود شد
         
         
         
         
        جفاي دلش بر سرش چيره شد

        همه خواب او،بر تبش پيشه شد

        .

        رفتند و زدند ذكري ز مهرش

        چند صد گوهر و زر زد سجلش

        .

        خردمندي بگفتا آن جوان خام دندان

        كه پندي ميدهم از جال خود دست بردار

        .

        پسر در سرش داشت شوق وصال

        كه گويي گرفتند زر ز فرعون نثار

        .

        سر انجام   دخترك توري به تن كرد

        نهال عشق را با او علًم كرد

        .

        چو چند سالي گذشت،مجنون و ليلي

        غمي افتاد بر دل چو ز ميلي

        .

        چو زينه زندگي بر او بدر گشت

        طناب زندگي براو حضًر گشت

        .

        كه ناگه دخترك مهر خود پس گرفت-

        به بهايش هم،بنز آخر گرفت 

        .

        پسر ناله سر،خيره، خرًد پيشه ديد

        دوان و دوان از پس بيشه ديد

        خرًد پيشه داند رازي ز بهر من

        گر ببيند مرا،رسوا شود شكست من

        چو از قبل به آيينه خويش رسيد

        برين سخن نزد خرًد پيشه ديد

        .

        گر تو خواهي رخ ليلا گزيني

        تمام زندگي بر پا گزيني

        چو عقل خويش را پروا ببيني

        برون آري،ره تقوا بچيني-

        ژفاي زندگي بر تو شود سهل

        نهال زندگي با تو شود سرو
         
         
        ۴
        اشتراک گذاری این شعر

        نقدها و نظرات
        تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.


        (متن های کوتاه و غیر مرتبط با نقد، با صلاحدید مدیران حذف خواهند شد)
        ارسال پیام خصوصی

        نقد و آموزش

        نظرات

        مشاعره

        کاربران اشتراک دار

        محل انتشار اشعار شاعران دارای اشتراک
        کلیه ی مطالب این سایت توسط کاربران ارسال می شود و انتشار در شعرناب مبنی بر تایید و یا رد مطالب از جانب مدیریت نیست .
        استفاده از مطالب به هر نحو با رضایت صاحب اثر و ذکر منبع بلامانع می باشد . تمام حقوق مادی و معنوی برای شعرناب محفوظ است.
        0