سایت شعرناب محیطی صمیمی و ادبی برای شاعران جوان و معاصر - نقد شعر- ویراستاری شعر - فروش شعر و ترانه اشعار خود را با هزاران شاعر به اشتراک بگذارید

منو کاربری



عضویت در شعرناب
درخواست رمز جدید

اعضای آنلاین

معرفی شاعران معاصر

انتشار ویژه ناب

♪♫ صدای شاعران ♪♫

پر نشاط ترین اشعار

حمایت از شعرناب

شعرناب

با قرار دادن کد زير در سايت و يا وبلاگ خود از شعر ناب حمايت نمایید.

کانال تلگرام شعرناب

تقویم روز

جمعه 7 ارديبهشت 1403
    18 شوال 1445
      Friday 26 Apr 2024
        به سکوی پرتاب شهرت و افتخار ،نجابت و اقتدار ... سایت ادبی شعرناب خوش آمدید مقدمتان گلباران🌹🌹

        جمعه ۷ ارديبهشت

        شفق خاکستری

        شعری از

        حیدر امیری جهمانی

        از دفتر راست من نوع شعر مثنوی

        ارسال شده در تاریخ يکشنبه ۴ خرداد ۱۳۹۳ ۱۸:۵۰ شماره ثبت ۲۶۷۲۰
          بازدید : ۱۲۱۱   |    نظرات : ۱۳

        رنگ شــعــر
        رنگ زمینه
        دفاتر شعر حیدر امیری جهمانی

        همیشه دستم خالی است ، دنیای من نارنجی است
        شعری به دست دارم کنون که رنگش ارغوانی است
        الآن که غمناکم کمی ستاره بی بخت  نشده
        الآن خدا نرفته خواب ، چیزی هنوز ثبت نشده
        این  ثبت  اسناد  دغل کز ما ببرده عقل و هوش
        عالم اسرار هم ببود ،  سودی نبردیم ما ز دوش
        امروز که ورکن تیزیم (1) و شاخ به شاخ(2) هم نهیم
        فردا کجا رو عایلیم که دوش ، پری گرده ایم
        فردا غروبی میکند ، شفق ما خاکستریست
        دنیایه ما را هم ببین که این خدا هم پولکسیت
        ببین که این مهر و الک  ،  چو  بر  سری رها  شود
        جهان که فتراکی نبست ، که خوب و بد سوا شود
        این همه از لطف خدا  کسی تمسکی نجست
        کسی به حال شهدا کسی خرابه ای نجست
        به حال هم گریه کنیم ، که این بباشد مهر ما
        حالا بشین به پای فیلم چه میرود بر سر ما
        که فرش زیر پایمان ، یا این شراب  ماندنی
        کم کم خورد این استخوان که از کمی پوسیدنی
        هر دم که فریادی کنیم ، غرش ما یه آه  شود
        این شد جفای آدمی که این لباس کلاه شود
        هر دم که ضجه میزنیم خونی سیاهان میشود
        حافظ نگفته بود به ما ، انسان چه ارزان میشود
        حیدر به لطف هر دمی شعری بر آرد آهنی
        دنیا نبود کامش ولی ، این شعر بباشد ماندنی
        توضیحات:
        1-ورکن تیز: بالا و پایین پرییدن یعنی به دنبال شادی بودن
        2- شاخ به شاخ: سر به سر هم گذاشتن
        ۴
        اشتراک گذاری این شعر

        نقدها و نظرات
        تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.


        (متن های کوتاه و غیر مرتبط با نقد، با صلاحدید مدیران حذف خواهند شد)
        ارسال پیام خصوصی

        نقد و آموزش

        نظرات

        مشاعره

        کاربران اشتراک دار

        محل انتشار اشعار شاعران دارای اشتراک
        کلیه ی مطالب این سایت توسط کاربران ارسال می شود و انتشار در شعرناب مبنی بر تایید و یا رد مطالب از جانب مدیریت نیست .
        استفاده از مطالب به هر نحو با رضایت صاحب اثر و ذکر منبع بلامانع می باشد . تمام حقوق مادی و معنوی برای شعرناب محفوظ است.
        0