سایت شعرناب محیطی صمیمی و ادبی برای شاعران جوان و معاصر - نقد شعر- ویراستاری شعر - فروش شعر و ترانه اشعار خود را با هزاران شاعر به اشتراک بگذارید

منو کاربری



عضویت در شعرناب
درخواست رمز جدید

اعضای آنلاین

معرفی شاعران معاصر

انتشار ویژه ناب

♪♫ صدای شاعران ♪♫

پر نشاط ترین اشعار

حمایت از شعرناب

شعرناب

با قرار دادن کد زير در سايت و يا وبلاگ خود از شعر ناب حمايت نمایید.

کانال تلگرام شعرناب

تقویم روز

چهارشنبه 12 ارديبهشت 1403
  • شهادت استاد مرتضي مطهري، 1358 هـ ش - روز معلم
23 شوال 1445
    Wednesday 1 May 2024
    • روز جهاني كار و كارگر
    به سکوی پرتاب شهرت و افتخار ،نجابت و اقتدار ... سایت ادبی شعرناب خوش آمدید مقدمتان گلباران🌹🌹

    چهارشنبه ۱۲ ارديبهشت

    باد می آید

    شعری از

    بهمن بیدقی

    از دفتر شعرناب نوع شعر آزاد

    ارسال شده در تاریخ ۲ هفته پیش شماره ثبت ۱۲۸۸۷۷
      بازدید : ۷۶   |    نظرات : ۴

    رنگ شــعــر
    رنگ زمینه
    دفاتر شعر بهمن بیدقی

    باد می آید
     
    باد می آید و افکارم ،
    میرود به باد
    اما زخمهای کاری ،
    میمانَد به یاد
     
    دنیا بازهم خُل و چِل میشود و،
    میرقصد ، چون مَشتی عباد
    دنیا خیلی وقتها با باد ،
    دست به یکی میکند و،
    دستش را ، میدهد به دستِ باد
     
    خبری میرسد باز، ز قومی دیگر،
    همچو کافرانه های قومِ عاد
    همه اعمالِ آنها هم ، یقین میرود به باد
     
    ازمیانِ جمع عابدان فقط یک تن را دیدم ،
    که ریا نبود به کارش
    چونکه درحال عبادتِ قشنگش ،
    تک و تنها بود
    او یه عبد بود ، ازجمع عباد
     
    باد هم ، گاهی کُند میکند حالِ رفتنش را
    تا که بیشتر، حال دهد به هریک از ما
    آنوقت میشود قباد*
     
    جاسوس بازهم ، به فکرِ جیبِ خویش است
    کنترل ز راهِ دور در دست دارد
    باز به روی دستِ باد ، مانده پهباد
     
    قیمتها هم مایْلها گذشته از بالای ابرها
    راستی رئیس کیست ، دراین شهرِ بی ثبات ؟
    همچنان این عمر را طی میکنم ، بین اینهمه رُبات
    کجاست پس شاخه نبات ؟
    هرکجا هست ، بر تنِ ظریفش هیچگاه درد مباد
     
    *قباد = نسیم
    بهمن بیدقی 1403/1/11
    ۲
    اشتراک گذاری این شعر

    نقدها و نظرات
    محمدرضا آزادبخت
    ۲ هفته پیش
    درود زیبا بود
    بهمن بیدقی
    بهمن بیدقی
    ۲ هفته پیش
    با سلام و عرض احترام آقای آزادبخت بزرگوار
    سپاسگرارم از مهر بیکرانتان
    شاد باشید
    ارسال پاسخ
    محمد باقر انصاری دزفولی
    ۲ هفته پیش
    باسلام فراوان
    حضور شاعرواساد گرامی
    مانندهمیشه سرودی بسیارزیبا ودلنشین خواندم
    درود درود ...درود
    خندانک خندانک
    خندانک خندانک خندانک خندانک خندانک
    بهمن بیدقی
    بهمن بیدقی
    ۲ هفته پیش
    با سلام و عرض احترام استاد بزرگوار
    سپاسگرارم از مهر بیکرانتان
    شاد باشید
    ارسال پاسخ
    تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.


    ارسال پیام خصوصی

    نقد و آموزش

    نظرات

    مشاعره

    کاربران اشتراک دار

    محل انتشار اشعار شاعران دارای اشتراک
    کلیه ی مطالب این سایت توسط کاربران ارسال می شود و انتشار در شعرناب مبنی بر تایید و یا رد مطالب از جانب مدیریت نیست .
    استفاده از مطالب به هر نحو با رضایت صاحب اثر و ذکر منبع بلامانع می باشد . تمام حقوق مادی و معنوی برای شعرناب محفوظ است.
    0