سایت شعرناب محیطی صمیمی و ادبی برای شاعران جوان و معاصر - نقد شعر- ویراستاری شعر - فروش شعر و ترانه اشعار خود را با هزاران شاعر به اشتراک بگذارید

منو کاربری



عضویت در شعرناب
درخواست رمز جدید

اعضای آنلاین

معرفی شاعران معاصر

انتشار ویژه ناب

♪♫ صدای شاعران ♪♫

پر نشاط ترین اشعار

حمایت از شعرناب

شعرناب

با قرار دادن کد زير در سايت و يا وبلاگ خود از شعر ناب حمايت نمایید.

کانال تلگرام شعرناب

تقویم روز

سه شنبه 1 خرداد 1403
  • روز بهره‌وري و بهينه‌سازي مصرف
  • روز بزرگداشت ملاصدرا، صدرالمتألهين
  • آغاز محاصرة اقتصادي جمهوري اسلامي ايران توسط آمريكا، 1359 هـ ش
14 ذو القعدة 1445
    Tuesday 21 May 2024
      به سکوی پرتاب شهرت و افتخار ،نجابت و اقتدار ... سایت ادبی شعرناب خوش آمدید مقدمتان گلباران🌹🌹

      سه شنبه ۱ خرداد

      ( تقدیم به حضرت حافظ )

      شعری از

      سید علیرضا خوانساری(بیدل)

      از دفتر شعرناب نوع شعر

      ارسال شده در تاریخ شنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۱ ۱۲:۵۹ شماره ثبت ۸۶۳۱
        بازدید : ۵۱۵   |    نظرات : -۱

      رنگ شــعــر
      رنگ زمینه
      دفاتر شعر سید علیرضا خوانساری(بیدل)
      آخرین اشعار ناب سید علیرضا خوانساری(بیدل)

      دوش دیدم یک ملک را بر در میخانه بود
       
      سبحه ای بر دست کرده در خیال سجده بود
      ----
      گفتمش میخانه شو , اینجا چرا باشی خراب ؟
       
      گفت حافظ در درون , پیمانه اش شاهانه بود
      ----
      گفتمش گیرم که حافظ در درون , با تو چه کار ؟
       
      گفت اینجا شد قرق , چون حافظش دردانه بود
      ----
      گفتمش گویا نشان از نام این میخانه نیست ؟
       
      گفت این میخانه رب صفا را , نام حافظ خانه بود
      ----
      گفتمش ساقی به این میخانه رندانه کیست ؟
       
      گفت خاموشی گزین , ساقی که صاحبخانه بود
      ----
      گفتمش از بهر چه حافظ چنین گشته بلند ؟
       
      گفت زانکه ( ما دهیمش بیش را ) رب گفته بود
      ----
      گفتمش اموزش رندی کجا تعلیم یافت ؟
       
      گفت از قران رب او این مقامش گشته بود
      ----
      گفتمش گو بهترین شعر و غزل از او کدام ؟
       
      گفت اشعار و غزلهایش  بهینه سخته بود
      ----
      ( صبحدم از عرش می امد خروشی عقل گفت )
       
      ( قدسیان گویی که شعر حافظ از بر میکنند ) او گفته بود
      ----
      گفتمش جز او کسی باشد به وصلی این چنین ؟
       
      گفت نی نی هیچکس را یکچنین شانی نبود
      ----
      گفتمش ایا تواند کس چو او شعری سرود ؟
       
      گفت اری گر  ز  ساقی ازل پیمانه بود
      ----
       
      فیض قدس کبریایی گر مدد فرما شود
       
      قلب ان محبوب عالم  مهبط  سی پاره بود
      ۰
      اشتراک گذاری این شعر

      نقدها و نظرات
      تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.


      (متن های کوتاه و غیر مرتبط با نقد، با صلاحدید مدیران حذف خواهند شد)
      ارسال پیام خصوصی

      نقد و آموزش

      نظرات

      مشاعره

      کاربران اشتراک دار

      محل انتشار اشعار شاعران دارای اشتراک
      کلیه ی مطالب این سایت توسط کاربران ارسال می شود و انتشار در شعرناب مبنی بر تایید و یا رد مطالب از جانب مدیریت نیست .
      استفاده از مطالب به هر نحو با رضایت صاحب اثر و ذکر منبع بلامانع می باشد . تمام حقوق مادی و معنوی برای شعرناب محفوظ است.
      0